Det var ikke godt


Der har været 140 som har læs denne tråd om software og kun 2 er kommet med et svar

Kan det virkelig være rigtig, at der ikke er flere som har lyst til og fortælle lidt om de programmer i bruger?
Det vil være en stor hjælp for nye i denne CNC verden, hvis i kunne dele jeres erfaringer om diverse programmer. Så nye som jeg selv ikke løber sur i det inden man er kommet rigtig igang. Fordi man roder med et program i flere timer, som man så til sidst også får at vide man skal holde sig langt væk fra det.
De timer vil jeg da meget hellere have brugt på et ordenligt program eller flere programmer. Så man kan blive godt dus med et program og så købe det, så man er klar til maskinen står færdig.

Derfor beder jeg endnu engang jer om og fortælle lidt om de programmer i bruger.
Hvor i lige netop har valgt dette program eller de programmer?
Og hvordan er jeres fremgangs måde fra i begynder til den færdige udfræsning?
Hvilken program tegner, skriver i i ?
Hvilen bruger i til og lave filen om så f.eks Mach3 kan bruge filen?

Jeg har kigget på Vectric aspire den ser meget interessant ud. Kan godt lide det med man kan se hvordan udfræsningen bliver. Og at det er muligt og bruge egne foto´s f.eks lave en udfræsning af børnene.

Er der andre programmer alternativer som kan det sammen eller Vectric?

Håber i vil være behjælpelig med og svare på disse spørgsmål.


Mvh

Michal

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grunden til at du ikke har fået flere svar, ligger måske i at der ikke er den store interesse i cnc maskineri.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 07 jan 2010 02:56
Grunden til at du ikke har fået flere svar, ligger måske i at der ikke er den store interesse i cnc maskineri.

V.h.  Håndværkeren


Ja og at vi er flere der gerne vil lære lidt om det, og der for er med på en kigger

Personligt har jeg ikke nogle planer om noget CNC, men hvem ved, måske om nogle år

Og ellers er det jo dejligt at have bare lidt viden, på dette område også

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg læser også med som ignorant for at blive lidt klogere på emnet, men kan absolut ikke bidrage med noget fornuftigt!
Det forklarer måske dit kval.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg vil anbefale du køre mach3 og Vectric cut2D til at starte med. begge programmer kan hentes som demoer. Mach3 er begrænset til 500 linier og cut2d kan du kun fræse demo modeller ud som føgler med. Når du så har lært softwaren at bruge køber du licensen og senere opgrader til V-carve pro eller aspire. Det var sådan jeg gjore da jeg begyndte og tro mig det er nemt og virker... der findes forume til begge software, så der kan hentes alt den hjælp du ønsker.

Mvh

Mike
Mike F. Det bliver nok også sådan i starten med det software. Jeg har bare et problem med og købe tingene hjem, da jeg ikke helt kan finde ud af om alt hvad man skal bruge følger med. Så man sætter det til og så køre maskinen, eller om man selv skal lodde nogle dele sammen. Har hørt andre skulle ud og købe omformer eller transformer. Jeg kan ikke lodde, og kender ingen elektriker.

Hvis jeg ikke kan få et sæt ud og skulle lodde, så kommer jeg nok ikke igang med CNC fræsning :-(

Mvh

Michal

Hvis du selv har tænkt dig at bygge slipper du ikke for at lodde lidt kabler. Du kan sagtens købe en styring der er fiks og færdig men stepperne skal jo forbindes og det samme med endestop/switche og stik, så hvis du ikke kender nogen og ikke selv kan er du lidt på den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis