Skyllemiddel bliver ikke brugt.

Hej!

Vi har en Ariston vaskemaskine, der det sidste stykke tid ikke ville bruge skyllemidlet.
Der er masser af skyllemiddel på, men der forsvinder intet i beholderen.
Jeg har prøvet at rense skuffen, og dyserne i toppen af maskinen - uden held. Har I nogle gode bud?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Vezzel på 06 jan 2010 22:01
Hej!

Vi har en Ariston vaskemaskine, der det sidste stykke tid ikke ville bruge skyllemidlet.
Der er masser af skyllemiddel på, men der forsvinder intet i beholderen.
Jeg har prøvet at rense skuffen, og dyserne i toppen af maskinen - uden held. Har I nogle gode bud?
Det er da en fin vaske maskine du har der, den er blevet miljø bevidst. For skyllemiddel er ganske unødvendigt, især hvis du drøner tøjet i en tørretumbler bag efter.

V.h.  Håndværkeren

Prøv at rykke toppen af den og se hvordan den er strikket sammen med ventiler til vand..

Det er meget forskelligt, nogle har kun 1 og så en wire eller stang fra programværket som så flytter en dyse til det korrekte kammer.. Nogle har 2 hvor den ene er forvask og den anden klarvask, og så åbner den begge til skylle middel.. sidste mulighed er 3 stk en til hver kammer..

Tjek det og skriv igen, gerne med et billede fra oven uden topplade, så kan jeg bedre vejlede..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Håndværkeren: Ja, men jeg vil være selvbestemmde miljøbevist. Det ska min vaskemaskine sq' ikke blande sig i ;-)
kamb: jeg prøver og hive toppen af - må lige se hvornår jeg får tid og lyst til det...
Dit skyllemiddel render ud ved at der sidder en hætte i skyllemiddelrummet i sæbeskuffen. Den skal du bare trække af og gøre ren. Det virker på samme måde som en hævert,men ikke så længe den er stoppet til i toppen.

Det kan jo også være vandstrålen til rummet der er stoppet men det andet er nu tit bare hætten der lige skal af.


Det er en lille simpel operation,og når du er i gang så træk hele sæbeskuffen ud og skyl i varmt vand så alle sæberester
kommer væk

 Mvh Henrik

Så kom der liv! Fik flået toppen af maskinen, og fandt ud af det der ikke var noget mekanik der valgte hvilket rum i beholderen der skulle vand i. Til gengæld var der to magnetventier. Den ene gik til forvask, den anden til alm vask. Jeg gruede noget over hvordan fa'en der skulle komme noget i skyllemiddel-rummet. Efter at have afmonteret vandkanal-plastic'en lurede jeg det endeligt. Med en lommelygt på bagsiden af det plastic, kunne man se hvordan det funkede. Det var lige som et firkant 'blanderum' hvor vandet kørte igennem. Fra den ene tilgangskanal som var i det ene hjørne blev strålen sprøjtet over i modsatte hjørne som ledede vandet ind i dyser til forvask. Samme princip til alm vask. Men når begge ventiler åbnede, så møder de to vandstråler og sprøjter ind i den midterste kanal, og videre i skyllemiddelrummet.
Så problemet var en kombination at magnetventiler der skulle motionneres, vandkanaler renset, og så er jeg i tvivl om balofix'en var fuldt åbnet (pga. plastichåndtaget var knækket af, og dermed kan hanen drejes 360 grader.)
Men nu fungere skidtet igen - tak for hjælpen folkens!
Annonce
uden skyllemiddel i håndklæder er bedre til at suge vand.!
Det er rigtig Hans for det er også et være meljø svineri Og sådan er det bare !!!
hilsen fra kim holm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis