Antifreeze til fyringsolie.

Nu når det er frostvejr så har fyret problemer med at suge olien ude fra tanken. Tanken står ude i et uisoleret skur, og olierøret går 8 meter hen over isoleringen på loftet.
Det olie jeg kører på nu er fra en jordtank, og fulstændig sort, men brænder uden problemer - bare det ikke er minusgrader.
Kan man hælde noget i de ca 800 liter i tanken så det bliver mere frostsikret, eller skal jeg bare køre resten af frostsæsonen fra 20-liters dunke jeg henter ind?
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte med at isolere det rør der transpotere olien ind til fyret, helt ude fra tanken. så kan man købe sådan et lille varme kabel på en 10-20 cm. som du vikler omkring ventilen på tanken, det skulle hjælpe på sagen. Det bruger ikke mere end 10-20 w. i timen.

V.h.  Håndværkeren
problemet er at der er vand i dit olie. fyringsolie er frostsikret.
Skrevet af sluppermand på 07 jan 2010 11:03
problemet er at der er vand i dit olie. fyringsolie er frostsikret.


Naarrhh, forholder det sig nu også sådan?
Jeg er da eller blevet bildt ind, at det handler om at ikke frostsikret fyringsolie og dieselbrændstof danner parafin i kulde. Frostsikringen skulle angiveligt bestå i at man blander f.eks. petroleum eller tilsvarende?

Med venlig hilsen
ktm

 

det er rigtigt ktm. men er der faktisk ikke nogen forskel på sommer og vinter diesel og det mest komiske er at fyringsolien kommer fra samme hane.
Frostsikring
Både Plus- og Basis-produktet kan klare helt ned til 20 minusgrader. Så står din olietank et sted, hvor den kan blive udsat for frost, er du sikret ned til 20 minusgrader, uanset om du vælger OK Fyringsolie Plus eller OK Fyringsolie Basis.
jeg tror ikke karburatorsprit er godt til olie. men ved man kan få noget til at hæve frostsikringen i diesel det burde også kunne bruges i fyringsolie
Det er tydeligt, at sluppermand kører med på bølgen af smarte "insider-viden" påstande.
Hvis der ikke er forskel på sommer- og vinterdiesel, hvorfor oplever nogen så at sommerdieselen danner paraffin?

Påstanden med at diesel- og fyringsolie kommer fra samme hane kan i særlige tilfælde være sand, men i almindelighed er der en forskel på fraktionerne, idet de bl.a. har et lidt forskelligt Cetan-tal. Og fyringsolien er tungere.
Ifølge en ingeniør fra et af de større olieselskaber. Jeg ved godt at nogen ved bedre.

Her kan findes dokumentation for Statoils produkter:

http://www.statoil.dk/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=1854228&showMenu=1_1_0
ja vile eller også bruger jeg lidt mere olie end du drømmer om. og tror sq ham der leverer olien ved hvad der er i tanken.
Hør nu her i to, det har intet med spørgerens spørgsmål, så find et andet sted at mundhugges.

Håndværkeren
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis