Safebox over indbygningsspot

Kan de kun anvendes når man har adgang ovenfra? Kan man kun anvende indbygningsspots, der ikke kræver en safebox eller skal man klistre boxen fast i gipspladerne inden de monteres?
http://www.goerdetselv-el.dk/product/1720
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det korte svar er vel, jo, der findes løsninger som ikke kræver safebox. Men der kan være praktiske/tekniske aspekter der gør det ikke er muligt i dit tilfælde

Du skal kigge efter LED løsninger. Der findes både 1W og 3W spots. Hvis det er vådrum med under 2.3m til loft skal du være opmærksom på særlige regler (minimum IP44, så vidt jeg husker).
Det er let at arbejde med, men dyrere i indkøb.

Du kan f.eks. se nogle produkter hos lite-house.dk og led-online.dk.


 

Tak for svar! Mht LED, så har jeg kikket lidt på det. Jeg har prøvet at købe et par forskellige LED GU10 pærer, for at se lyset. De to var elendige. Begge med lidt blåligt lys og den ene med en meget lille spredning.

Jeg vil gerne have LED, men vil ikke købe flere før jeg har set een, der giver et ordentlig lys. Det er til et badeværelse, så jeg er lidt ligeglad med effektforbruget, da energiforbruget aldrig vil blive til noget af betydning, fordi lyset er slukket næsten hele tiden.

Grunden til jeg har overvejet LED, hvis de skulle findes med et ordentlig lys, er at jeg forventer at halogenpæren bliver noget af det næste man forbyder, da den ikke er ret meget mere effektiv end glødepæren der lige er blevet forbudt.

Sparepære/lystofrørsbelysning vil jeg helst ikke have på badeværelset. Så løsningen bliver nok halogen. Og når man så ikke kan få dem mere, så er LED nok i mellemtiden blevet udviklet så meget, at den ikke fylder mere (passer i de samme spots) samt har et tilsvarende lys.

Så snart vi kan få ordentlig lys fra LED, bliver alle pærer i stuer, gange og køkken skiftet ud. Der har vi hele tiden kørt med sparepærer, selv om lyset ikke er så godt som ved glødepærer. Men der gidder vi ikke at tende og slukke, hver gang vi går gennem et rum.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis