Isolering af loft

Hej LDS'er

Jeg skal igang med at efterisolere mit loft, der er kun 100mm nu, så 200 mere ovenpå er målet.
Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg skal pille den nuværende isolering op og ligge et tyndt lag flamingo granulat, da der er luft mellem spærfoden og damspærren pga forskalningen inden isoleringen ligges igen - se billede.
Samtidig synes jeg den nuværende isolering ser ligt klemt ud i siderne ved spærfoden.

Gangbroen regner jeg med at hæve ved at sætte lægter eller andet på tværs af spærerne

Har planer om at en lille del af loftet skal bruge til opbevaring - skal jeg bare isolere med fx 100mm mod taget og sætte en gipsplade på??
Nogle gode råd?

Nu skal I lige se bort fra det rod som er på loftet

Steen Ø.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville hæve gangbroen, lavet nogle vindplader ved tagfoden, også få efterisoleret med en granulat eller papiruld.

Også lige montere et par lasker på siderne af tængerne, og herefter et par brædder på tværs, så der kunne skabes lidt afsætningsplads ud langs kanterne.

Der sidder vindplader - går bare ikke længere om end lige over de 100 mm som ligger der nu. Skal de skiftes for at gå op over den nye isolering?
Planen var at isolere med bats eller rulle da jeg selv vil gøre det.

Gangbroen bliver hævet så der er 50 mm til isoleringen.

/Steen
Ikke nødvendigvis, du kan jo evt. forlænge dem med en strimmel masonit.

Det vigtigste er dog den er i bunden.

Det kan også sagtens laves i hånden, det tager bare en del tid, pga. den lave høje i kanterne, eller er der ikke det store i det.

Bats er klart nemmest, rulle er lidt besværligt pga. tængerne.

Ja, husk luft under gangbroen.
Husk lige at flamingo granulat kun er lovligt i muret hulmur ! Det må du ikk bruge på loftet pga brandfaren.
Mange tak for svar - så er jeg blevet lidt klogere :-)

Tror jeg vil hæve vindpladerne med lidt masonit og fuge det i kanterne for at få det helt tæt :-)

Hvad er bedst at bruge på tværs af tængerne til at hæve gangbroen med?
Tænker på om alm lægter er stærke nok eller om det skal være brædder på 22*95mm...

Har lige fået tilbud på 100mm Paroc bats til 25 pr m2 - det er vel en okay pris?
Annonce
Mener jeg har set Paroc på tilbud til 20... Men har kun set det den ene gang. 25 er okay tror jeg.
Til gangbroen ville jeg bruge spærtræ , og herefter brædder på langs.

Lyder fornuftigt med vindpladerne...

Paroc til 25,- pr. m2 er okay ja, jeg ville dog hellere benytte isover eller knauf isolering, den er mere solid at arbejde, paroc og rockwool har en en trendens til at gå i stykker, når man trækker i det.
Synes Paroc er blevet bedre end for et år siden, mere fast i det. Men ja, Koluda, ikke så fast som Rockwool.

Mange tak for jeres svar - det har været stor hjælp
Nu må jeg ned i den lokale trælast og bestille materialer - så jeg har lidt at lave

Flot hjemmeside koluda

/Steen

Skrevet af Steen_Ø på 07 jan 2010 23:41

Flot hjemmeside koluda

/Steen

Takker..

Jep, med lidt hjælp feedback fra bla. brugere herinde fra, er den faktisk begyndt at tage sig rigtigt god ud...

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis