Mazda 626 1996 startproblemer!!

Jeg drejer på nøglen ,kommer ikke igang med det samme ,skal jeg holde gaspedalen i bund i 3 minutter ,så derefter kommer igang og kører nogenlunde i tomgang,men det er meget svært at starte om morgen,jeg har skiftet tændrør uden resultat.
Nogen ideer??
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne tyde på at kolstartanordningen ikke virker efter hensigten.
Jeg går ud fra at det med indsprøjtning og så kan det være en temp.føler der ikke virker, ikke den til termometeret med den til motorstyresystemet.
Men jeg aner ikke noget om Mazda, og tror det er nødvendigt med en en diagnoseudlæsning, før det er til at sige noget med sikkerhed.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Ktm!
tak for dit svar.Jeg selv har tænkt på det samme ,men ved ikke at hvor jeg skal kigge efter automatchokeren eller koldstartventilen henne,det plejer være som 2 benet kontakt på indsugningsmanifoldet,men jeg kunne ikke finde noget det lignede(.Jeg glemte at sige at udstødningen ved  katalosatoren ,er knækket,Kan dette  også være en mulig årsag eller hvad?
Føleren til koldstart kan sidde flere steder, men normalt oven på maskinen i vandkammeret.
En knækket udstødning kan undertiden give fjollede resultater.
Kunne man tænke sig at lambda sonden får helt forkert føling som følge af den knækkede udst.? Kan du ikke slippe afsted med at vikle en øldåse rundt om bruddet?

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak fordit svar,Det er lige tilslutningen fra potten til selve røret,meget uhåndterligt sted ,at lappe ,men imorgen tjekker jeg engang strømfordeler rotor og dæksel,så må jeg finde ud af noget .
Her idag rensede jeg rotor og strømfordelerdækslet,derefter kunne overhoved ikke starte,nu er den død,min kammerat blev ved med at dreje på nøglen ved hjalp af en anden bilsbatteri indtil der kom røg fra starteren,så stoppede han ,det var dagens oplevelse
Annonce
Så må du igang med at måle dig frem til, hvor du har strøm.
Er der overhovedet strøm frem til tændspole og forbindelse på den lille ledning ned til fordeleren?
Hvis ja, kommer der gnist frem til tændrør osv.
Godt nok et koldt vejr til sådan noget, hvis ikke du har en lun garage.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM,Tak for din interesse for emnet. 

Det er gnist frem til tændrør,jeg har pillet tændrørene af igen og de lugter af benzin,jeg troede først at de er druknet,men det ser ud til at tændrørene er smurt lidt i olie,hvor jeg ikke ved hvor det kommer fra ,jeg tror at det sket noget imens siden den er total død nu,jeg står udenfor og laver alle disse eksprimenter puha ,jeg var helt frosset til da jeg kom ind

der er knækket et par stempelringe eller hul i et stempel. Olien kommer fra bundkarret. KAN også været et flækket ventilstyr eller udrangerede paraplyer

 

Rens tændrørene, giv den evt. lidt startgas, så kommer den nok. Hvis ellers startmotoren kan.
Startmotorer er jo ikke konstrueret til at køre lang tid af gangen.
I har sikkert bare druknet motoren eftertrykkeligt ved det lange forsøg.
Hvis tændrørene, selv om de er ret nye, har været godt og grundigt druknet og oven i købet bærer tegn på at være fedtet ind i olie, ville jeg købe et sæt nye. Som sagt kender jeg ikke Mazda, men ved fra andre biler at det kan være nyttigt med et sæt nye, selv om det undertiden lyder helt skørt, men har lært at bøje mig for kendsgerninger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis