Fra tegning til udfræsning ?

Jeg har nu prøvet en del forskellige demo programmer, for og finde ud af hvilken jeg skal bruge når min maskine bliver færdig. Den skal styres med Mach 3.
Men så ved jeg ikke hvilken man skal vælge til og lave tegning, og konvetere den til et sprog Mach 3 kan brug.

Har bla. prøvet Vectric med ved ikke helt hvilken man skal vælge fra Vectric. Samt NCPlot og BobCAD-Cam

Hvad bruger i?
Og kan i prøve at forklare jeres fremgangs måde, hvis i f.eks skal have fræst et navn ud?

Min maskine skal være med 4 aksler. Hvor den 4 er med treklo, så jeg kan tage et emne som jeg har lavet på min trædrejebænk, også lave udfræsninger i dette.



Mvh

Michal

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vectrics Vcarvepro er så nemt at bruge. Næsten nemmere end Paint på din PCer.
Bobcad kunne jeg ikke få til at virke dengang.

Du tegner eller taster din materialets størrelse og tykkelse, vælger skrifttype, skriver, vælger pladsering af teksten, markerer teksten, trykker på knapen "toolpath", vælger en fræser du vil bruge, man kan se hvordan det bliver fræst på skærmen og til sidst vælger du en postprocessor og gemmer det. Det tager et par minutter hvis det bare er skriften. Men man skal måle den fræser man vil bruge og kode den ind i programmets værktøjs mappe først.
Der er smarte funktioner som at centrere, spejlvende, kopiere.
Men det er kun et 2D program, eller hedder det 2 1/2 D.
Men rigtig godt og billigt program til formålet.

Mvh Adam
Tak skal i have.

Adam. Det var en god beskrivelse, den vil jeg lige afprøve senere.

light66. Hvad kan Enroute 3.2 som f.eks Vcarvepro ikke kan?

Mvh

Michal

Adam. Det Vectrics Vcarvepro ser rigtig lækkert ud. især det med man kan importere et billede.
Det kan være det bedre kan hjælpe kone med og forstå denne hobby hvis hun får noget med børnene på


Mvh

Michal

Mej Michal

Jeg har også fræst konen navn på alt muligt, så min hobby så fornuftigt ud i hendes øjnene, men det virker ikke mere :-)

Mvh Adam
Måske du skulle prøve i 3D næste gang


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis