Nyt tegltag - Kvalitet Koramic Narvik

Godt nytår til alle

Her til foråret vil vi udskifte vore tegltag. Vi er fast besluttet på at det bliver en sort glasseret tegl. Efter at jeg har været ude at se på maaaaange huse og udstillinger har vi besluttet os for at bruge en OVH vingefalstegl fra Koramic Narvik, eller Monier KDN OVH.
Teglene er valgt efter profilet med den relativ dybe "vinge" og at teglet er et af de mindre. Syntes mange andre er alt for voldsomme, som f.eks nibra h14 ovs.

Er der nogle der har erfaringen med kvalieten af  de ovennævnte 2 sten?
Har andre steder læst at kvaliteten fra Koramic (pottenberg) ikke er helt super?

Prisen har ikke betydning, det er bare vigtigt at teglsten er af rigtig god kvalitet.

Monier har 15 års garanti, Koramic 30 år, derfor hælder jeg til Koramic Narvik. 

VH

Marquis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Okay, Nibra h14 og Brandenburger HF-14 er ellers en af de mindre tagsten også...

Men var det mig, ville jeg vælge klart vælge en tagsten fra Wienerberger Koramic frem for en tagsten fra Monier, kvaliteten på tagsten Koramic OVH skulle være i top som deres Madura tagsten, det er som du selv nævner bla. pottelberg teglet som også efter min mening, ikke er helt samme høje kvalitet som bla. Koramic Madura tagstenen.

Jeg kan godt forstå du også hellere vil have 30 års produktgaranti frem for 15 år, 30 års garanti overgåes også kun af Creaton tagsten som pt. giver 50 år garanti.


Jeg er næsten sikker på det så bliver Koramic Ovh. Når man nu skal have nyt tag på, ville det være dumt ikke at vælge et kvalitets tag, skulle helst ikke skifte det mere i mit liv.

Der ligger gamle vingetegl på huset nu, jeg har valgt OVH fordi at jeg gerne vingefalstagstenen´s fordele og et tegl der minder om vingetegl.

Antallet på 16 sten pr. m2, gør også at jeg syntes det minder lidt om vingetegl.
Huset er en muremestervilla, jeg har tit set tegl der er så store at det ser ud som om det trykker huset "nedad".

Er OVH ikke den sten der minder mest om vingetagl, men stadig er en faldtagsten?

Findes der andre teglsten jeg burde kigge på?

Koludabyg:
Iøvrigt må jeg sige at det er en rigtig lækker hjemmeside du har lavet. Det er super man kan se så mange billeder af detaljer ovs. Mange andre sider har bare halvdårlige billeder liggende som referancer.
Skrevet af marquis på 06 jan 2010 13:04

Jeg er næsten sikker på det så bliver Koramic Ovh. Når man nu skal have nyt tag på, ville det være dumt ikke at vælge et kvalitets tag, skulle helst ikke skifte det mere i mit liv.

Der ligger gamle vingetegl på huset nu, jeg har valgt OVH fordi at jeg gerne vingefalstagstenen´s fordele og et tegl der minder om vingetegl.

Antallet på 16 sten pr. m2, gør også at jeg syntes det minder lidt om vingetegl.
Huset er en muremestervilla, jeg har tit set tegl der er så store at det ser ud som om det trykker huset "nedad".

Er OVH ikke den sten der minder mest om vingetagl, men stadig er en faldtagsten?

Findes der andre teglsten jeg burde kigge på?

Koludabyg:
Iøvrigt må jeg sige at det er en rigtig lækker hjemmeside du har lavet. Det er super man kan se så mange billeder af detaljer ovs. Mange andre sider har bare halvdårlige billeder liggende som referancer.


Jep, det er det størrelse der er fordelen ved OVH teglene, Nibra H14 og Brandenburger HF-14 benytter godt 14 tegl pr. m2, men har den rundet forkant der gør at det ikke rigtigt ligner en alm. vingetegl.

Men Hollander teglet fra monier, er dog en tagsten der ligner utroligt meget et alm. vingetegl.

Creaton har kun en enkelte mere flad tagsten som minder lidt om vingeteglet, og det er creaton aureus har dog nogenlunde samme form som vingeteglet, men har også den runde forkant og er desværre noget større.

Kender desværre ikke sådan lige en anden tagsten som har nogenlunde samme form som vingeteglet, og stadig er en tagsten i mindre størrelse.


Skrevet af marquis på 06 jan 2010 13:04

Koludabyg:
Iøvrigt må jeg sige at det er en rigtig lækker hjemmeside du har lavet. Det er super man kan se så mange billeder af detaljer ovs. Mange andre sider har bare halvdårlige billeder liggende som referancer.

Takker, altid lækkert med ros for en arbejde...

Jeg har en masse forbedringer i hovedet, så snart jeg får tid, så kommer det også lige på siden, bliver vejret ved på denne måde, så sker der nok inden for et par dage, indebærer bla. en masse forbedringer på den grafiske side.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis