Brændeovn. Godt eller skidt?

Til at starte med skal det lige siges jeg bor i lejlighed, så en brændeovn bliver ikke aktuelt foreløbig.

Men når jeg en dag flytter i hus, ville jeg da gerne have en brændeovn. Mest fordi jeg synes det er hyggeligt, og tanken om at spare penge på varme sidder da også i baghovedet, (hvis man da kan skaffe billigt brændsel).
Men her kommer mit spørgsmål så.
Kan det betale sig at have en brændeovn i dag????
Hvis jeg selv fælder eventuelle træer i haven jeg ikke gider glo på eller bare kan få billigt brænde. Står arbejdet med at fælde og flække mål med gevinsten i form af penge sparet?
Og hvor miljøvenlig er sådan en ovn?? Sviner den miljøet helt vildt, eller er den bedre end fjernvarme??
Hvis i har gode råd, tegninger, links eller andet omkring dette emne, eller noget lign ville jeg blive glad hvis i gad at dele.

På forhånd tak.
Til at starte med skal det lige siges jeg bor i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaa..

Har haft det i mit tidligere hus, dejlig varme, men også støv, svineri fra brændet, en masse tid til at save, kløve osv..

Nu har jeg ikke, og savner det faktisk ikke, har efterisoleret huset, sat solvarme op og betaler ca. det samme i varme som med brændeovne, men uden ulemperne..

Men medgiver at der er noget hygge over en brændeovn..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis