Askesuger

Godt Nytår alle!
Vil lige høre om der er nogen her på LDS, der har nogen erfaring med askesuger med motor kontra askesuger, hvor man også skal bruge en støvsuger. Jeg vil gerne slippe for besværet med at slæbe støvsugeren frem også, men der er ikke umiddelbart nogen i Nakskov, der har en med motor hjemme, så tænkte, om det er en dårlig investering ??????
Torben Fugl
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke det vil give for megen sorg, hvis du suger asken direkte ind i en eller anden slags støvsuger, med eller uden filterpose.
Så skal den jo tømmes og rystes fri for aske.
Jeg har de selvsamme spekulationer som du, men er kommet frem til at jeg vil købe en industristøvsuger med en særlig tæt pose i, men stadig benytte min "Ashpot" som grovopsamling.
Almindelige støvsugere med små poser, er ikke særlig velegnede til det job.
Desværre fik jeg ikke lov til at lave centralstøvsuger, da jeg i sin tid renoverede huset. Den kunne have været genial til opgaven.
Jeg tror på, at jeg bliver nødt til at fortsætte med støvsugeren!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har også prøvet et par forskellige askespande til tilkobling af konens støvsuger. Jeg syntes de alle var noget billigt skrammel. Fleksibel, men aligevel alt for stiv stålsugeslange og alt for små gnistfang der lukkede til med aske omgående. Spild af penge.
Nu bruger jeg på fjerde år en alto attix 560 våd/tør industristøvsuger med et filter der minder om et stort rundt luftfilter til en bil. Virker uden dyre poser, støv/aske direkte ned i dyret uden problemer. Derefter tømmes støvsugeren direkte ned i skraldeposen. Filteret skylles med haveslangen og tørres og er så "fit for fight" igen. Det fungerer 100%. Det er det originale filer jeg stadig bruger.
Selvfølgelig skal asken være kold og glødefri, jeg købte også et gnistfang, men bruger det aldrig. En liter vand i bunden af støvsugeren slukker gløderne hvis der skulle smutte nogen med op.
Samtidig fik jeg en fantastisk støvsuger til mit lille hobbyværksted.

mvh
John

/John Jensen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg lurer lidt på denne:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5715&Grp=&n=10

Jeg har så en stor mikrofin pose, som jeg ville fylde ned i den. Mon ikke det vil kunne virke? selvfølgelig uden gløder!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Jeg købte for nogen tid siden en askesuger med indbygget motor.
Jeg kan godt finde ud af hvad den hedder.
Så snart der kommer noget hen til sugerøret der ikke kan komme igennem så bliver motoren varm og en eller anden termostat slår motoren fra og så kan man vente 30 min. inden den kan startes.
Bruger den ikke mere.
Den hedder Electric house
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Jeg har prøvet en alm askesuger som skulle have støvsuger til.. men den stoppede til i støv og skulle have ny post tit.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har altid brugt en malepensel og askeskuffen. Det virker, og er altid i nærheden. Jeg mener, hvor fin behøver det indvendige af brændeovnen at være...

Green

Nej i brændeovnen er det da ligegyldigt, men når man skal have 5-10 kg aske ud af pillefyret, er det noget nemmere med en suger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,
Har selv prøvet alt men intet har virket ordentligt, indtil jeg fandt og købte denne:
http://www.pillestoker.dk/shop/virvelvind-askecyklon-209p.html
Man skal godt nok koble en støvsuger til den, men for f..... hvor virker den godt, det er ikke løgn hvad de skriver, en udskilningsgrad på 99%, og man kan bruge den til alt hvad der støver. Jeg har koblet den foran min industristøvsuger som ellers har en stor filteroverflade, men som når jeg støvsuger betonstøv hele tiden mister sugeevnen og skal have renset filter. Med cyklonen foran skal der yderst sjællendt renses filter.
Den kan kun anbefales.

Mvh Hans
Ved du hvor det firma hører hjemme og om man evt kan se vidunderet?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er en webshop, du kan evt ringe og spørge dem, men ifølge http://pillestoker.dk/shop/terms.html bor de i Fakse Ladeplads.

Mvh Hans
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også