Skifte tandrem på mazda 323c

Er der nogen der kan give nogle gode råd til at skifte tandrem på sådan en satan? Er den let tilgængelig og er der noget man skal være opmærksom på? (selvfølgelig at sætte den rigtigt). Og er det nemt at skifte vandpumpen i samme omgang?

På forhånd tak (:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken motor er det ?
Det er en 1,5 16v DOHC (fra 95)
Det er svært at fortælle om der er noget svært i at skifte tandrem på sådan en motor for man ved jo ikke hvor meget du kender til biler, men hvis jeg husker rigtigt er der kun et knasthjul på den type motor og det plejer at være lige til, donkraft under motor og af med motorophæng i højre side, så er der massere plads. Husk at løsne remskive til generatorrem før du tager remmen af.
Hvis du har prøvet at skifte tandrem,før på nogle biler,så er det bare et spørgsmål om tålmodighed ,og værktøj,eksempelvis i en mitsubishi skal man pille krumtapskiven af ,dvs at det kræver luftværktøj til at løsne bolten,til det(21mm).
Husk at mærke de hele op både på knastskiven og krumtapskiven inden du går igang,giv dig god tid.
Hej
Hvis du sender mig en pm med din emailadresse, skal jeg sende dig Auto-data specifikationer på motorern - bla. med taktshjuls markeringer. Men vi skal lige vide, hvilken årgang og motor det er.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis