Opsætning af NAS-harddisk fra LG. Hjælp hvad gør man??

Hejsa. Jeg har fået en NAS- HD med 2Tb plads og et blueray drev. Alt sammen meget lækkert, men jeg kan ikke finde ud af at sætte det op. Jeg har plugget den i min trådløse router og med diverse medfølgende programmer kan jeg sagtens få kontakt til den og forattere via LGs program. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af hvordan jeg skal få fat i den i stifinder. Skal man oprette den som et netværksdrev, og er der i givet fald behov for at jeg opretter et eller andet hjemme-netværk også? Hvis ja, kan jeg så ikke få et link til en opskrift Jeg kører forøvrigt vista på en pc, samt har en mac der også gerne må kunne nå drevet. Med venlig hilsen Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du skal højst sandsynligvis oprette din NAS som et netværksdrev. Min Synology havde software vedlagt, som enkelt og smertefrit installerede alle mine områder (billeder, musik, video, backup) med hver deres netværksdrev. Jeg kan desuden styre hele NAS'en fra et webinterface - her iblandt et tilføje et nyt netværksdrev.

LGs hjemmeside er ikke verdens bedste, men kan du ikke få noget ud af denne test, hvis ikke brugsanvisningen giver forklaringen:
Test af LG NAS.

Mvh.
Kim

PS: Det kan være lidt/meget teknisk at sætte en NAS op i et Windows miljø. Hvis ikke brugsanvisningen giver forklaringen, kan det være, at producenten stiller et forum til rådighed. Der er muligvis noget med port forward, wan/lan ip-adresse og andre ting, som skal være på plads inden din NAS spiller 100%. Men dem har du sikkert allerede styr på inden du anskaffede dig en NAS. :-)

Mvh.
Kim

Bokser lidt med det igen nu - tak for svar knc
har fundet ud af det ellers skal du starte med at slå netveks deling til på din vista pc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis