Male selvnivelerende gulv

Hej Alle Er der nogen der kan hjælpe med lidt råd om at male direkte på et selvnivelerende gulv? Jeg har et køkken hvor der før var vinylgulv i fliser som jeg nu har taget af. Nu har jeg et gulv der er flydegulv der hvor der før var fliser og rå beton der hvor elementerne fra det gamle køkken stod. Min plan er at lægge selvnivelerende gulv ud over det hele for at få en plan overflade, og derefter vil jeg male gulvet. Der er mange forskellige meninger om om dette kan lade sig gøre og om hvordan det skal gøres. Det skal siges at der er et trægulv der støder op til køkkengulvet som også skal males og så vidt muligt skal lige det andet i farve. Gulvet skal i øvrigt være sort og så blankt som muligt. Gode råd og vejledning modtages med kyshånd..:-) Godt Nytår MVH Nicolai

 Med Venlig Hilsen

 

Nicolai

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lappeløsninger holder aldrig særligt længe, og som jeg læser dit indlæg, lyder det som lappeløsninger for at slippe lettere om ved arbejdet. Men vil du have noget der kan holde, skal du først fjerne det eksisterende løsninger med selv nivelerende beton. Og når du så har renset ordenligt, skal du have et nyt beton slidlag  lagt på der er mindst  3 cm. tykt, det skal så glittes inden det er helt tørt for at du kan lave den blanke overflade du ønsker dig.

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværkeren Tak for dit svar. Det er ikke tilfældet her.. Gulvet er et 5 år gammelt betongulv med gulvvarme hvor der er lagt nivelerende gulv ovenpå for at der dengang kunne lægges vinylfliser. Jeg har ikke 3 cm at gøre godt med og det ville i øvrigt ikke være hensigtsmæssigt at fjerne god beton. Mit spørgsmål går ikke så meget på gulvet mere på malingen af gulvet. Jeg vil netop ikke lave en løsning der ikke holder.. Tak for gode råd MVH Nicolai

 Med Venlig Hilsen

 

Nicolai

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der findes maling til beton, eks epoxy som så vidt jeg ved kan fåes i vandbaseret. De kan holde til lidt af hvert, om det er pænt er jo en smagssag.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja men du kan sagtens få gode beton malinger, jeg vil nu holde mig fra vandbaserede.
Men har du tænkt på at en højglans sort gulvmaling vil vise den mindste fnullermand på 10 km afstand, og at gulvet bliver meget glat at gå på.

Du kan selvfølgelig opsætte et par skilte til "Køkkenpersonalet", at pigsko anbefales ved færdsel i køkkenregionerne 
Hej meldal.

Vi har malet et badeværelsesgulv med vandig epoxy den er superstærk. Jeg turde godt for tidligere var jeg med til at male et værkstedsgulv med samme type maling den holder til gaffeltruck mm.jeg vil tro at det er en glans 80 og den er ikke glattere en så meget andet. Jeg ville nu heller ikke male det sort men det er jo op til dig.Epoxy er en tokomponent maling så vær omhyggelig med blandingen og opmåling af binder/hærder, den er kun åben i ca 30min så det er bedst at være flere ruller  i gang hvis det er et større gulv.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også