Genvex anlægs kondensvand fryser

Hey alle sammen.

Jeg har et Nilan Genvex anlæg på loftet af mit hus.
Kondensslangen fra anlægget går ud gennem et hul i husgavlen, og ender ca 10 cm udenfor. Herfra drypper kondensvandet ned på jorden udendørs - om sommeren. Men ikke nu hvor der er frostgrader døgnet rundt. Nu dannes istedet en lang istap fra rørets munding, og rørets munding fryser til.

Den del af kondensslangen der er inde på loftet, er isoleret, men det hjælper jo ikke meget, når enden af røret ikke er isoleret. Og selv om man isolerer de yderste/udendørs 10 cm af røret, vil rørets ende/hullet jo nok fryse til alligevel.

Hvordan laves et godt afdrypningsrør?

Mvh Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville lade kondensafløbet gå ned gennem loftet til et afløb i bryggerset eller badeværelset ,evt sætte en spand eller dunk under , og opsamle en del af vandet, da det er destilleret vand , og kan bruges til dampstrygejern og bilbatterier

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

jeg har monteret en vandslange på min, ført den over loftet og så ned i bryggerset..

20 meter vandslange koster 100 kr, af den billigste slags - så en kobling til min genvex GE300 (der har ½tomme gevind) og ned på studsen til opvaskemaskinen på bryggersvasken..vandslangen er så ført i isoleringen i håb om at det kan reducere frost osv..

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis