sejlrute spørgsmål ishøj-rødby havn

Hej hej

Jeg skal sejle ned til røby havn fra ishøj og påtænker at sejle gennem guldborg sund.

Er der nogle der har nogle kommentarer til en god rute eller nogle advarsler som er fine at have i baghovedet undervejs.

Balle
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Glenn

Det er da en fin tur du skal ud på, og jeg kan hjælpe dig lidt af vejen -

Læg vejen forbi Præstø havn, inden du bevæger dig ned igennem Bøge-strømmen, det er en utrolig skøn havn, og en rigtig smuk by.

Du kan ligeledes besøge skønne Nyord, prøv at gå en tur i byen, og oplev købmanden, hvor pantflaskerne kan stå ude om natten.

Kalvehave havn ligger ligeledes på ruten.

Men hold dig inden for bøjerne på disse kanter, eller bliver der meget hurtigt lavt.

Hvilken båd sejler du i ? - ellers ligger der andre små fine havne (Stavreby og Sandby)

God tur

Mvh / Br

Peter Sørensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Tak for de gode råd,

Jeg sejler i en leisure 17, en fin lille sejlbåd som ihvertfald ikke har nogle problemmer i det område så vidt jeg kan læse mig frem til på søkort`ne.

Vi tager imod dit forslag om at runde præst Ø og kalvehave,
jeg har hørt andre sige gode ting om begge steder ud over dig, så det er blevet et "must" nu.

Ud over det er jeg lidt i tvivl om jeg skal sejle gennem Guldborg sund eller Grønsund

Jeg ved ikke helt hvilken der er bedst afmærket, og jeg er ikke den store navigator i de farvande dernede endnu.

Balle
Hej.

Du kan sagtens sejle gennem Guldborgsund. Bare følg afmærkningerne, da de nogle steder står tæt på grundene.Hvis du i stedet for, efter at have sejlet gennem bøgestrømmen vælger at sejle gennem Grønsund, kommer du ud i åbent farvand.
Næ, tag den smukke tur gennem Guldborgsund. Det eneste der kan være lidt tricky, er passagen af Rødsand, hvor afmærkningen flyttes efter forholdene, så hvis dine søkort er af ældre dato, så kan renden godt være flyttet og der skal du ikke forsøge at sejle igennem udenfor renden. Hvis du har en kikkert skulle det ikke være noget problem at finde afmærkningen.

Mvh. asn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis