T1 lægter istedet for reglar?

Hej.
Skal have lavet gulv på 1 sal. Mit spørgsmål går på om jeg kan bruge T1 lægter til at lægge gulvet på (gulvspånplade 22mm). Har en spærafstand på 1000 mm.
Jeg havde tænkt mig at bruge 45*95 reglar men kan jo spare 2 kr pr meter og skal rundt regnet bruge 600 meter i alt. Kunne jo godt bruge de penge et andet sted i byggeriet :-)
Men er i tvivlom hvorvidt T1 lægten er stærk nok til det spænd??

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
T1 lægterne er selvfølgelig styrkesorterede, men ikke høvlet og er sikkert med større fugtindhold end reglar.

Jeg ville bruge reglar, da der er ca 60% mere træ og når gulvspånpladerne bliver limet sammen med dem, har du et meget stærkt gulv, og 1200 kr er selvfølgelig rart at spare, men du vil sikkert ærgre dig temmelig længe, hvis du får et eftergivende/knirkende gulv efter brugen af lægter.
Ja det var også det jeg var bange for ved brugen af T1 lægter. Så jeg holder mig til reglarne.
Mange tak for svar og hjælp.
Med hensyn til isolering af skråvægge, har jeg hørt at man måler isoleriongtykkelsen, vandret eller lodret og ikke vinkleret på sådan som jeg ville mene at man skulle. 300 mm er vel 300 mm eller ?????????????????

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

Det ville jeg også mene.
Mange tak for hjælpen.

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis