Luftfugtighed.

Hvad skal luft fugtigheden i huset  helst være ? så det ikke bliver for fugtig. på min termometer står den ca mellem 50 -60 %

 
Hvad skal luft fugtigheden i huset  helst være ?... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jbr på 30 jan 2010 19:14
Med den indkøbte luftbefugter er det nu lykkes mig at få luftfugtigheden op på hele 23%

Jamen, hvis den så også bruger en mindre del strøm også, så er det jo ikke et helt ringe køb...eller....

Godt køb... mhhhhh... det ved jeg ikke rigtigt.

Hvis luftfugtigheden stiger til et noget højere niveau... i løbet af den næste uges tid... så kan det måske være et godt køb.

Maskinen bruger 38 W i timen. Det svarer vel til ca. 1 KwH i døgnet... sådan ca.

Jeg vender tilbage med yderligere, når næste uge er omme....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Man kan ikke regne med de billige elektroniske rh målere. har set utallige det viser alt for lav luftfugtighed. og det er i den stil at de viser f.eks 30% og den virkelige er 50%.Sammenlign med et "gammeldags" med viser før i konkluderer noget. Hos mig ligger rh på 46 til 52 % henover vinteren i en godt isoleret typehus fra år 2000 og med behovstyret genvexanlæg.
steen5... hvis man nu laver testen af sit hygrometer, som tidligere nævnt af flere medlemmer, og det elektroniske så viser 100 % fugtighed... så går jeg ud fra, at det virker som det skal.

Har selv testet min vejrstation, på den måde... gad vide om resten af elektronikken havde godt af det?... og den viser det der er forventeligt i et 100 % fugtigt miljø.

Min vejrstation er en Vetus.

Er i øvrigt kommet op på 26 % nu.

P.S.
Et gammeldags viserinstrument kan iøvrigt vise lige så meget forkert som et elektronisk, hvis det ikke er kalibreret ordentligt.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis