IHC wireless hjælp

Hej gå og tænke på at installere ihc wireless i mit hus.som standalone version.  og søge nogle svar der til ,

1. kan man lave sluk alt funktion / tænd alt når man ikke har det tilsluttet til controller
2. har en infinity prime alarm . med x-10 modul og nolge ting styret via x-10 som jeg kan styre via alarmen udelys garage port osv.. kan man også styre ihc via dette.  

Eller skal jeg bare holde mig til at udbygge mit x-10 istedet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. man kan sagtens lave sluk alt med wireless, det skal gøres som senarie link.
2. ved jeg desværre ikke vil råde dig til at ringe til enten lk eller alarmproducenten. men med ihc kan man jo få en lille smart fjernbetjening som nøglering med 4 "knapper" de kan programeres til at tænde de ønskede produkter.

patrik
Er der nogen der har link til hvor man kan læse om hvad de kan. Kan ikke rigtig finde ud af om en kontakt kan styre flere kontakter. altså hvis man eksemple hvis satte en batteri kontakt ved hoveddøren kan den så kodes til at tænde & slukke alle loft udtag i huset. samtidig med alle loft udtag også er til slutte deres egen tænd & sluk kontakt i hvert rum.


Kan man tænde loftlys og feks en gulvlampe med samme kontakt uafhængigt af hinanden eller kun sammen
ja kan man sagtens, men vil helt sikkert anbefale en controller, så dyre er de altså ikke og komforten bliver ekstrem meget bedre.

hmm kommer anden på hvor mange kanaler du køber selve afbryderen med, men ja kan man godt, man kan også få wireless stikkontakter som også bare kobles til. du kan læse om det på lk.dk
Klart nemmere med controlleren. Der kan du flytte rundt på dine tryk og funktioner lige som det passer dig og man kan altid gå ind og ændre tingene. Og har du tryk med batteri så flytter du også bare dem rundt hvis du syntes der er noget der er nemmere. Vi startede med at tape dem op. Så nu sidder de der hvor vi vil have dem og ikke der hvor elektrikkeren måske mente det var bedst....

Hellere gøre det selv og ordentligt, end andre og det ikke dur ;-)

Jo men kan man installer controller. når det er gamle ledninger. det er et gamlet hus jeg bor i det meste af strømmen er renoveret løbene. men det skal vel løbe specielt eller kan det monteres i gamle installationer
ne jdu køber en controller som er klar til wireless, og så de steder du har almindelige afbrydere skifter du med wireless afbryder med relæ/dæmp, så snakker controlleren med komponenten trådløst og du kan ved hjælp af batteritryk bare lave en korrespontanse eller sluk alt eller rute eller..... det kun fantasien der sætter grænser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis