Overgang mellem gl. gulv- nyt gulv



Hej GDS'er,

Mit køkken alrum går tværs gennem huset, der kunne jeg godt tænke mig at få gulvvarme!
Mit spørgsmål til jer er : Hvordan laver jeg en 100% tæt overgang i begge sider mellem de gamle gulve på hverside af det nye. Her tænker jeg på Radon / fugt! 

Hvad gør profferne?

Med nytårs hilsner

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det tænkes at det er godt nok at lave en fals i styrolitten så det nye gulv kommer til at flyde sammen med det gamle?

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Skrevet af steinaa på 04 jan 2010 22:31
Offtopic: Fed tegning - hvordan har du lavet den?

Ang. Offtopic, så har jeg en god nyhed... Du har helt sikkert allerede programmet!

Jeg har brugt det lille "Paint" program der ligger under tilbehør! der følger med alle Microsoft's styresystemer!

Så det er vel egentlig bare en "frihånds illustration" jeg har lavet, men tak for rosen.

Jeg håber da et der er en der også har et bud på konstruktionen!

hilsen,

Arneen


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Jeg ville gi den noget tape der hvor de to betonstykker rammer hinaanden, dvs. lukke samlingen så der ikke kommer noget op nedefra. der findes en del dampspærrende tape. jeg har været glad for DAFAs produkter.
lige et spørgsmål er der mellemrum mellem de to gulve som vist på tegningen?

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

lige et spørgsmål er der mellemrum mellem de to gulve som vist på tegningen?

Morten

Hej Morten,

Tak for svaret!

Nej, der skal ikke være mellemrum, det var bare for at illustrere hvilken del der er ny og hvilken del der er gammel.

Det man skal være opmærksom på er at der er en stor højdeforskel på der nye gulv og det gamle!

Jeg vil helst lave det så enkelt som muligt dog uden at det bliver makværk.

Faktisk er tegningen ikke helt korrekt, langt overvejdende er der gasbeton vægge understøttet af mursten,



<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Annonce
OK! du kan også bruge murfolie det kan fås i forskellige størrelser, det er radon og damspærrende den klæbes på med en speciel fugemasse eller butyltape. Trelleborg og icopal har det. tror måske at det vil kunne bruges. og nej selvfølgelig skal det ikke være makværk.

her et link til Icopal systemet.
http://www.icopal.dk/upload/Products/04B1A68794165832C12572760050149B/Fugtsp%C3%A6rrer_3024.pdf

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej Morten,

Tak for linket

Hilsen Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Hej Morten,

Svaret var egentlig lidt det jeg frygtede, jeg har set de samme principper Styrolit's hjemmeside.

Problemet er at de begge viser hvordan der radon/fugtspærres på en ny konstruktion, men mine ydervægge står der jo allerede, på den måde kan jeg ikke føre folien gennem væggen.

Men der må da være en masse der har lavet noget lignende, hvad gør I?

Hilsen Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Da jeg lavede min stue lagde jeg folien opad væggen (soklen) og klæbede den med vådrumssikring. jeg monterde den lige under betonen ovenpå det sidste lag isolering.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis