Lav-det-selv VVS og ikke VA-godkendt indbygnings armatur

I forbindele med badeværelse renovering skal jeg have monteret nye vandrør/armaturer, og har et par spørgsmål:
1) Er der lovkrav at dette skal udføres af en autoriseret VVS'er?
2) Jeg mener armaturet skal være VA-godkent (den type som er integreret i muren), er det korrekt? (*)

*) Muligvis et skråplan, men det er fristende at købe indbygningsarmatur til bruser og håndvask i England eller USA til en brøkdel af hvad jeg skal give for et VA-godkendt produkt i Danmark. Helt ringe kan det ikke være når det bruges der. Det er helt sikkert "made in China", men det er VA produkterne sikkert også.
Jeg skulle måske istedet spørge; hvad er de mulige konsekvenser af jeg vælger at 'overtræde' denne regel?


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Decollage.

Uden jeg er helt 100% sikker mener jeg at vide at det er vvs arbejde (autoriseret) så kan du også reklamere hvis der skulle blive utæthed og vandskade forsikringen som ikke vil erstatte osv, ikke for at være gammelklog og  dommedags predikant- - - det kan nemt blive dyrt at lave det selv i sidste ende.

Ang. VA godkendt: kan jeg huske at der i tv for nogen tid siden (år) var en udsendelse om de billige vandhaner som blev lavet i Kina, der blev brugt bly og andre usunde sager i de vandhaner som kan skade helbredet, (havde selv en af de billige som blev kasseret) og som du selv skriver et skrå-plan helbredet kan ikke gøres op i penge
(fristende at købe de billige - - -  ja måske) men din sundhed??  ville ikke selv spille russisk-roulette for at være på den sikre side. (men det er jo heller ikke min penge-pung)

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis