Opladning af batteri?

Hej.. Mit bil batteri var til morgen helt fladt. I dag skal jeg have den startet ved hjælp af start kabler. Spørgsmålet er, om jeg skal ud og køre langt bagefter for at få strøm på batteriet igen, eller om det er nok at lade den stå i tomgang?

Mvh Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan slippe afsted med at øge tomgangen til ca. 1500 omd/m vil den fint kunne lade selv. Problemet er blot, hvad dine naboer mener om dette!

Med venlig hilsen
ktm

Hej kawer. Det er nok en god ide at få dit batteri chekket. den sidste tids hårde frost kan meget have taget livet af dit batteri. et halvdårligt batteri kan overvintre på lave eller ingen frostgrader. Et batteri som er 7 år eller mere kan nemt dø i en vinter som den vi har nu. I samme åndedræt kan du jo lige få målt din generator ud. Godt nytår

Hilsen Bent K  

man siger at efter at du har givet den et chok skal du på motorvejen en go 30 min for fuld udblæsning (overhold fartgrænsere) så den kan få noget power igen.at lade den holde i tomgang vil jeg ikke anbefale jeg ved at i fredericia er der en lov om at man max må holde i 1 min så kan man få en bøde hvis man skulle være så uheldig at en med skilt kom forbi.
du ku jo også køre forbi et værksted og få målt batteriet ud. Er en celle klappet sammen, kan du lade herfra til påske. Det hjælper bare ikke.

Kan jo også være det bare mangler vand.

Men som uldal siger, mangler der en celle vil den altid aflade de resterende celler, og du vil altid have problemer med at starte når det er koldt, eller bilen har stået stille i længere tid, så sørg for at få det skiftet med det samme så.
Annonce
Hvorfor ikke bare investere i en oplader ? De koster ikke alverden.

f.eks.: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=60100
Helt enig, man burde næsten have en lader stående hjemme.

Men de 299,- er nok bedre givet ud til et batteri, hvis den ene celle alligevel er død for så hjælper den lader ikke så meget, med mindre den kan yde starthjælp, og man husker at tage den med sig...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis