Sikringsboksen er ikke brændt af, stik og boks ser ud som da de rullede ud af fabrikken i Köln for 12 år siden.
Bilen er ganske rigtigt en Ford Scorpio II , 2,3 Ghia fra 1997.
Jeg har rodet lidt med PATS (startspærre) systemfejlfinding på den. Men, bilens elektronik reagerer som den skal, når den får den rigtige nøgle sat i tændingslåsen.
Så blinker LED´ en på instrumentbordet 1 x i 3 sekunder. Som den skal.
Hvis jeg skærmer nøglen med alufolie... ja så melder den, med en række hurtige blink, at nøglen ikke har den rigtige kode. Det er også som det skal være.
Så jeg hælder mere til din.. ktm... idé omkring et defekt starterrelæ, eller måske tændingslåsen, men det ender nok med endnu en transporttur på fejeblad... og det er så værkstedet der må tage sig af det.
Det er alt for koldt at ligge og rode med bil lige nu.
I morgen prøver jeg lige at måle på styrestrømmen og tjekke et par sikringer yderligere, som jeg er blevet gjort opmærksom på på en engelsk FORD Scorpio II side.
Yderligere vil jeg lige prøve at koble batteriet fra, for at se om jeg evt. kan resette noget elektronk ad den vej.
KTM... hvis du har elektronisk triptæller på din Mondeo, så prøv at holde den inde i 10 sekunder... jeg har lige fundet ud af, at på min FORD, bevirker det, at den går i en slags test mode... så kan man se hvor mange volt der er på batteriet, hvor mange liter bensin der er i tanken og en masse andre ting. Måske virker det også på din bil?