Spejl i højglans?

Jeg har er spejl, hvor jeg gerne vil male rammen sort, men det skal være helt blankt (som et piano) og jeg har fundet en tråd her, som beskriver, hvordan dette gøres med et hoveddør.. Nyt er mit spørgsmål så, om det er nødvendigt, at male rammen 3 gange, hvor der slibes mellem lagene, hvorefter der gives 3 gange lak, når der er tale om rammen på et spejl? Og er det nødvendigt at male med højglanssort når man alligevel kommes lak på til sidst? Og hvilken slags lak skal der bruges?

På forhånd tak for hjælpen!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Just.
Lyder som et af mine svar, og ja hele processen er nødvendig for at give det rette højglans resultat. Der er ingen mellemveje, enten laver du et grundigt forarbejde eller også fusker du dig igennem og får så hvad du fortjener.

V.h.  Håndværkeren
Tak for svaret! Det er vist godt det kun er et lille spejl jeg skal i gang med ;-) Er der nogen der ved om det er muligt at købe højglans maling som farveprøve? Hvilken slags lak skal der bruges?
Du kan sandsynligvis købe mindre dåser i en hobby butik, men ellers kan du købe det som spray, så skal der godt nok flere lag på.
Super! Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også