renovering af tæbåd

Hej allerførst rigtig godt nytår. Jeg har købt en træbåd, der er utæt lige over vandlinjen, det vil jeg gerne have repareret, er der nogen der har forslag, den er ikke klinkbygget, plankerne støder sammen, som på en fiskekutter. Revnerne er vel ca 6-8mm og op til 1/2meter lange, og så en anden lille ting, der er sømmet zinkplader på under vandlinjen, og en eller anden har været i gang med en skruetrækker, området er ca 7+7 cm, kan der sømmes et stykke på eller hvad gør jeg?, båden er ellers sund og rask i træet.

skibsbyggeren.

Hej allerførst rigtig godt nytår. Jeg har købt en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
prøv om du kan låne et jern beregnet til at slå værk med, det skal slås ret hårdt i. Beg er ikke let at arbejde med, der findes nok alternativer f. eks. Sikaflex. Slå værket i, så det ligger lidt bag klædningen og beskyt med hvad du vælger. Beg er det eneste jeg kender som kan bruges på vådt træ. Men kræver kendskab. Jeg har aldrig brugt andet end beg, men måske byder andre ind med en løsning. Da det er over vandlinien kunne en linoliekit måske anvendes. De ser således ud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Jeg tror nok jeg vælger, værk og beg, det lyder tilpas udfordrende, værktøjet så jeg lige på baadsiden, og da træet er våd, må det blive den løsning jeg prøver

skibsbyggeren.

Beg skal blandes med parafin ellers bliver det for hårdt og det skal smeltes og hældes på flydende, ikke så let.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også