renovering af tæbåd

Hej allerførst rigtig godt nytår. Jeg har købt en træbåd, der er utæt lige over vandlinjen, det vil jeg gerne have repareret, er der nogen der har forslag, den er ikke klinkbygget, plankerne støder sammen, som på en fiskekutter. Revnerne er vel ca 6-8mm og op til 1/2meter lange, og så en anden lille ting, der er sømmet zinkplader på under vandlinjen, og en eller anden har været i gang med en skruetrækker, området er ca 7+7 cm, kan der sømmes et stykke på eller hvad gør jeg?, båden er ellers sund og rask i træet.

skibsbyggeren.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil anbefale at sætte et billede på

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Prøver lige en gang til.

skibsbyggeren.

ellers send det til [email protected] så skal jeg sætte det på

ErikChristensen 
den kommer nu

skibsbyggeren.

her er så dit billede. Jeg kan se den er isforhudet, hvor er problemet ?

ErikChristensen 
Annonce
jeg har lidt pc problemer, men det drejer sig om de 2 bjælker lige over vandlinien, jeg skraber alt maling væk, så jeg kan få det tætnet ordentlig, men hvordan? ved isforhudningen er det lige under vandlinien, ovenover zinkanoden forneden på kølen,

skibsbyggeren.

Det ser ud som nogen har fjernet et stykke af isforhudningen, sikkert for at tjekke for råd. Du må sætte et nyt på i samme materiale og lægge et lag tagtæt eller lign. under , det skal være ca. 60mm større.

ErikChristensen 
det vil jeg gøre. hvad med plankerne, hvad bruger man til at tætne med der.

skibsbyggeren.

hvis det er sprækker mellem bordene ( brædder) og kanterne ikke er rådne, kan det ordnes ved at slå noget værk i og forsegle det med f.eks. beg.

ErikChristensen 
det lyder fint, det vil jeg prøve at gøre tak for gode svar lynæs

skibsbyggeren.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også