combivandvarmer/brummeri 2

Som sagt i tidligere indlæg så har vi lige fået installeret en combivandvarmer til både brugsvand (fjernvarme) og radiatorerne.

Det brummer stadig i rørerne og det sker lidt mere kraftigt nu.
Når vi mærker på rørerne kan vi mærke at det vibrerer inde i dem.
Vores gæt er at det er dem der er forbundet med radiatoerne.
Jeg tror ikke det er den "avpl" der sidder på for jeg har drejet den tilbage hvor den stod til at starte med.

Men vi havde en anden Vvs'er ude i forbindelse med tilbud inden det blev lavet og han snakkede noget om at han ville se hvilke termostater eller radiatorventiler der sad på, for at se om de kunne holde til trykket når den nye vandvarmer kom på.
Jeg kan ikke huske hvilken en han mente.
Men tænkte om det har noget med det at gøre, for dem der har sat det op har ikke tjekket nogle af de ting.

Tidligere da det brummede igen skyndte jeg mig ud til en af vores radiatore (som er en gammel fætter af støbejern) og åbnede mere for termostaten og i det samme stoppede brummeriet....men om det bare har været et tilfælde ved jeg ikke.

Det er bare ved at drive os til vandvid fordi vi ikke kan sætte en finger på hvad det er.

Jeg ved godt at jeg skal have fat i dem på mandag, jeg ville bare høre om der er nogle herinde der kan hjælpe indtil da.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ligesom når man bor i en lejlighed og nogle borer med slagbor
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu har jeg vist fundet svaret.
Endnu engang var jeg ude ved den ældre radiator.
Lige så snart jeg drejede på den begyndte den at brumme.
Det er mellem 2 og 3 på termostaten, fejlen ligger.

Den står hele tiden på 1½, og når jeg så skruer op er det som om den åbner for vandet (sådan lyder det)......og så brummer den ved termostaten.....ca ved 2½.

Er der nogen der kan greje den?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fandt ud af at det er radiatorventilen der laver lyden.
Jeg prøvede nemlig at tage termostaten af og forsigtig trykke splitten ind og da begyndte den at snakke.
Jeg har prøvet at skifte splitten med en anden, men det har ikke hjulpet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var lige inde og se et par billeder af forskellige ventiler og jeg kan ikke se hvad det er der sidder på.
Jeg kan bare sige at radiatoren sikkert har siddet her siden huset blev bygget.
Dessuden har den altid fungeret fint før, og har aldrig sagt en lyd.
Først efter vi fik den nye combivandvarmer.
Før havde vi en veksler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 strengs ventiler er lavet til centralvarmeanlæg med naturlig cirkulation (dvs. uden pumpe) hvis der sidder en sådan på et 2 strengs anlæg (med pumpe) har den ikke lukketryk nok og kan lyde som søren spætte...
Smid evt. et billed op af den ventil den er gal med, så er det lidt nemmere.

Ps. dette er den korte version, der kan sidde pumpe på 1 strengs anlæg
Så er der taget et par billeder.....
De kan desværre ikke blive skarpere da radiatoren står ret tæt op ad et hjørne

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er så en 2 strengs, hvis du kan så skrue pumpetrykket 1 tand ned, uden det går ud over varmen i de andre radiatorer, og hvis det ikke hjælper bliver du nok nød til at skifte ventilen :-(
Du kan evt. også prøve at sætte en af de andre termostater på, men den tror jeg ikke helt på.
Tak for hjælpen endnu engang.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis