Lægge klinker på betongulv

Hej Alle.

Jeg skal igang med at lægge et klinkegulv. Fliserne har dimensionerne 30x60 cm. Beton gulvet de skal lægges på er blevet støbt for 2 måneder siden af et murer firma.
Når jeg læser rundt omkring synes jeg ikke rigtigt jeg kan læse noget om hvor plant gulvet skal være. Rummet er 3,5 meter bredt og 9,1 m langt. Jeg kan måle en forskel på højden af gulvet på max 0,5-0,8 cm over hele længden. Er det for meget? Gulvet virker fint plant, og de ujævnheder der er er fra det pudsebrædt mureren brugte. Hvordan tester jeg om gulvet er plant nok?

På forhånd tak

Ole
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det gør du med laser.
har du ikke mulighed for at låne en kan du leje en.
Jojo, jeg har en laser, det er med den jeg kan se at der er nogle mindre fordybninger i gulvet. De er vel omkring 2-3 mm. Kan jeg rette dem med klæberen, eller er det for dybt så jeg skal igang med noget nivileringsspartel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Alt under 5 mm. kan rettes i klæberen.
Når du ligge klinker af denne størelse, så brug tandspartlen på både gulv og klinken, så kan du på øjemål trykke klinken ned, så den matcher de andre i højden.
En god ting er også at have en fugtig svamp eller ligende liggende, så du kan tørre efter i fugerne, da der som regel vil komme noget lim op her.

Mvh Thomas Hansen

Nu kan jeg se på klæberen, at man skal grunde gulvet inden man klæber fliserne fast, gør man virkeligt det i praksis ;-) ?
Hvis du kan forstå tysk så prøv at google "Bauhaus.de" Find "Bauhaus TV" under "Interaktiv". Her er der en masse gode filmklip til os amatører. Klippet "Fliesen verlegen" tror jeg kan hjælpe dig. Mvh Mads fra Broue.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Super, det er sku ok fjernsyn.

Det ser ud til at jeg skal i gang med at grunde inden jeg kan komme i gang. Troede ikke sådan noget nyt slidlagsbeton sugede, men men.
Mon jeg kan bruge microdispenser som grunder, så kan jeg nemlig få den smurt ud idag? I ved den grunder man også bruger til gips.
Du skal primer det inden der bliver lagt klinker. Man kan købe e 1 Liter LIP primer i byggemarkeder til ingen penge. Det skal blandes op med vand, og så skal det bare "males" på med en rulle. Supernemt
ville anbefale dig at få det lavet af en murer nu da de har støbt gulvet til dig, du kan lige så godt ofre lidt mere og få det gjort ordentligt fra starten af......

det er også nogle rimelig store fliser du vil lægge det er ikke det nemmeste arbejde og hvis du ikke har prøvet det før kan det hurtigt gå galt......



mvh. murer
Thomas hansen
Du kan godt spartle ujævnheder med lip på over 5 mm

Og ville også anbefale dig at købe lip primer og gi hele gulvet, også købe en 8mm tandspartel til fliserne
også er det bare igang,

vh Ronni / Murer
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også