Lægge klinker på betongulv

Hej Alle.

Jeg skal igang med at lægge et klinkegulv. Fliserne har dimensionerne 30x60 cm. Beton gulvet de skal lægges på er blevet støbt for 2 måneder siden af et murer firma.
Når jeg læser rundt omkring synes jeg ikke rigtigt jeg kan læse noget om hvor plant gulvet skal være. Rummet er 3,5 meter bredt og 9,1 m langt. Jeg kan måle en forskel på højden af gulvet på max 0,5-0,8 cm over hele længden. Er det for meget? Gulvet virker fint plant, og de ujævnheder der er er fra det pudsebrædt mureren brugte. Hvordan tester jeg om gulvet er plant nok?

På forhånd tak

Ole
Hej Alle. Jeg skal igang med at lægge et... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at finde midten af rummet og læg så ud herfra, så skæringerne bliver større end 1/2

Held og lykke med projektet
Hej.

Jeg har lagt alle fliserne, og det gik fint.

Jeg havde en murer til at lægge fliserne i mit badeværelse. Det var de samme fliser som jeg nu selv har lagt i køkkenet, men jeg synes ikke det blev helt perfekt. Ikke fordi det blev grimt, men nogle steder tandede det mere end jeg selv ville have accepteret havde jeg selv lagt dem. Derfor kastede jeg mig over forsøget selv. Jeg synes ikke det var nemt, men det kunne sagtens lade sig gøre. Det tog 5 dage alt inklusive for 34 m2.

Tak for alle svarene.

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Til lykke med projektet!
Nu har du blot skaffet dig et problem på nakken, og det går på at du nú for fremtiden, vil græmme dig, når du ser rigtig mange flisearbejder, også rigtig dyre. Alt, alt for mange arbejder er så sjuskede udført, at man, ja, må græmme sig.
Glæden over et veludført flisearbejde varer hver dag i mange år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Murer22 på 18 feb 2010 15:01
ville anbefale dig at få det lavet af en murer nu da de har støbt gulvet til dig, du kan lige så godt ofre lidt mere og få det gjort ordentligt fra starten af......

det er også nogle rimelig store fliser du vil lægge det er ikke det nemmeste arbejde og hvis du ikke har prøvet det før kan det hurtigt gå galt......



mvh. murer

Jeg vil anbefale dig ikke hele tiden at anbefale murerer til at udføre arbejdet. Det er lidt belastende at læse hele tiden. Siden du er murer, så kunne du i stedet give manden nogle gode råd så han kan få lagt de klinker.
man får også glæden ved at have lavet det selv
endnu en murer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af murer1 på 18 feb 2010 16:56
Thomas hansen
Du kan godt spartle ujævnheder med lip på over 5 mm

Og ville også anbefale dig at købe lip primer og gi hele gulvet, også købe en 8mm tandspartel til fliserne
også er det bare igang,

vh Ronni / Murer


Læser du overhovedet hvad jeg skriver ? Det tror jeg sgu ikke du gør.

Jeg snakker ikke om at spartle gulvet, men om at rette små ujævnhedder undervejs, ved blot at påføre noget mere lim.

Og begrund så hvorfor han ikke selv skulle være i stand til at lægge et par 30x60 fliser ?

Mvh Thomas Hansen

Hansen7717, jeg tror faktisk, at murer 1 og 22 blot er en sølle troll, hvis eneste ærinde er at drille og hidse op.
Formentlig bare en lille dreng, der ikke har andet at lave!

Med venlig hilsen
ktm

 

Øhh Thomas hansen det er vist dig der ik læser hvad jeg skriver,
Du skrev: Alt under 5 mm kan rettes i klæberen, og jeg skriver man kan godt spartle ujævnheder på over 5 mm i lip
jeg har sku aldrig skrevet noget om at spartle gulv, og noget om han ik skulle være i stand til at ligge fliserne, så kør lige forbi synoptik på mandag for du trænger sku til briller,

Ktm du er sku da helt væk, du har fået at vide du må lade dem der har forstand på håndværk om at gi råd,
og når alt kommer til alt er det vist dig der er en lille dreng der tror han ved alt, så drop med at skrive det pis der, vi er faktisk nogen der går op i det her inde og vil hjælpe folk så vidt mulig!!!
Nå lad os nu glæde os over, at spørgeren har fået lagt sine fliser-

mvh jens


ja ujævnheder, som thomas skriver
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også