CNC fræser... Hvordan?

Nu har jeg læs en masse af de tråde om hjemmelavet CNC fræser. Men kan ikke blive klog på det.

Jeg er ude efter noget som denne maskine hvor kan lave gevind og mønstre

Er der nogle som kan hjælpe mig med og lave sådan en?

Mvh

Michal

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Efter at have bygget et par fræsere eller mere så vil jeg Umiddelbart mene at det er ret simpelt at bygge sådan en maskine til mønstre og gevind. Derimod er det nok lidt svære at komme igang med programmeringen og få den del af processen på plads (iforhold til en alm. fræser). Du skriver intet om hvilke forudsætninger du har for at gå igang, kun at du "ikke kan blive klog på det" Søg og du skal finde, der er MASSER af billeder og eks. på maskiner som andre har lavet. Men nu ved jeg heller ikke hvilken størrelse emner eller hvilke matrialer du havde tænkt du vil køre i? om det er til produktion eller hobby og hvilket buget du køre med? Alt efter hvad du har af stumper i forvejen og hvilke spec. du ønsker så kan det vel koste fra nogle ganske få hundrede til flere tusinde at bygge sådan en fætter.

GODT NYTÅR!

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Godt nytår :-)

Jeg har en overfræser, og en lille Dremel og adgang til og bygge rammen/holder eller hvad den nu kaldes.
Det som jeg gerne vil kunne lave med sådan en maskine, mønstre på fade og skåle som på de link i mit første indlæg. Og gerne mønstre på kuglepen som det her
Og skrive navn på tingene.

Håber det er en forklaring som fortæller hvad det er jeg gerne vil.
Jeg er ikke stærk i El.

Derfor søger jeg hjælp til sådan en maskine.

Mvh

Michal

Hold da op nu har tråden været vist 144 gange, og kun 1 har svaret 
Troede ellers der var en del som gjorde i CNC efter hvad jeg har set på jeres indlæg.

Mvh

Michal

hej igen

Tror det måske skyldes at de fleste herinde forsøger eller ér igang med at bygge en maskine til dem selv, og derfor måske ikke har tiden til at bygge en til dig også? Der er mange ting i sådan et byggeri der skal gå op i en højere enhed for det virker og der er 1000 vis af muligheder og mindst lige såmange valg der skal tages, og det er en lang process. Og tror man så at man får mere tid når maskinen endelig er bygget? SÅ tager man ganske fejl! :o) så er det først at timerne bare flyver afsted! Så indtil at du måske finder en der kan bygge en maskine til dig, så er det på med vanten og igang med at finde ud af hvordan sådan en fætter skal sættes sammen. Jeg lover dig at du kan finde forklaringer på ALT via nettet, det er sådan vi andre er kommet igang. God jagt


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Ok tak.
Kan du guide mig på rette vej?

Hvor køber du f.eks dine ting til selvbyg?
Og hvad skal jeg helt nøjagtig bruge?

Jeg har en overfræser, computer og rammen/holder.
Og vil gerne kunne lave  mønstre på fade, skåle og kuglepen.

Har kigget på din side side, og se dine videoer. Hold op hvor er det flot det du får lavet.
Og det må være nogle STORE skilte du kan lave med den CNC maskine.
Så stor skal min ikke være.

Mvh

Michal

Annonce
Nu ved jeg ikke om du har læst denne tråd, for der er henvisninger til forskellige steder hvor du kan få dele mm.
Den er nok den længste tråd her på sitet

Det eneste jeg ellers kender til cnc er næsten kun det jeg har læst mig til her inde.

Men jeg ønsker dig held og lykke med at få lavet drømme maskinen

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej

Som Flemming skriver så kan jeg også kun råde dig til at læse tråden igennem. Når du så har gjort det, så læs den igen, man forstår mere og mere for hver gang :o) Som jeg skrev sidst så er der 1000vis af muligheder, men jeg startede selv med et kit fra hobbycnc.com og det har jeg aldrig været ked af siden, for det virker :o)
Stumper.... de ligger over det hele hvis man kigger efter, min første maskine kørte på skinner fra nogle køkken skuffe beslag, spindlerne var lavet af alm Ø8 gevindstang fra Silvan, møtrikken... ja det var en helt alm møtrik fra værktøjskassen osv.
Controller program, der kan jeg kun anbefale Mach3. kan du "nøjes med" 500Gkode linjer så er det endda gratis. Med det program er du ALDRIG alene! der er 1000vis af brugere og de vil gøre alt for at hjælpe dig. Når du får styr på det program så kan du bygge alle de drejebænke, fræsere, varmetrådsskæremaskiner og hvad du ellers finder på og styre det hele fra det samme program :o)


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Hej Micky.  Hvis du skal have bygget en maskine så har jeg tiden og maskinerne til at gøre det.
 Hvis du går til CNC Overfræser kan du se en del af en maskine jeg har bygget for en anden , det er på side 25. 17 april indlæg af DLG og en mindre detalje på side 26. 7 maj også af DLG. Jeg har stadig maskinen stående så du kan se den hvis det har din interesse. Du er velkommen til at ringe til mig 30230137.
Mvh,Jørgen.
Hej med jer.

Jeg har været den omtalte tråd igennem et par gange, og vil gøre det igen.
Og Børge det var også nogle af de ting, jeg måske havde regnet med og kunne bruge i første omgang.

Har godt set Mach3 omtalt flere gange, og regner med det bliver dette program som jeg vil bruge.

Jørgen Det var noget a et tilbud  Jeg vil da meget gerne have se maskinen, så jeg giver dig et ring imorgen d. 4/1
Jeg kigge lige efter de indlæg senere.

Tak skal i have.

Mvh

Michal

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis