Skal der skum / gulvpap mellem varmefordelingsplader og gulvplanker?

Jeg ved emnet har været oppe tidligere, men har ikke kunnet hitte ud af at bruge søgefunktionen til noget som gav noget :-(

Som emnet siger, går mit spørgsmål på, om der skal, eller der ikke skal noget i mellem mine udlagte varmefordelingsplader og så det efterfølgende plankegulv?

Det er en 1. sal på bjælker hvor der først er forskallet op til varmefordelingspladerne, og jeg nu er kommet til at skulle montere 30x180 mm fyrreplanker. Jeg husker at have læst både for og i mod en skum / gulvpap mellem varmefordelingsplader og gulvplanker.

Jeg er selv mest til et lag skum / gulvpap, hvad taler eventuelt i mod?

Med håb på hjælp, hilsner Ole
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville helt klart lægge gulvpap, dette vil forhindre knike lyde fra gulvet.
Men hva er så bedst? Skum eller pap?
Og undskyld jeg liiige låner din tråd OBJ 75 :o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Ingen problem MLU, jeg lytter spændt med på også det issue :-)

Og tak for indlæggene ind til.

FWM, det var netop hagen ved at få ”isoleret” varmen for godt ned, i forhold til at gulvplanken er 30 mm tyk, her træets evne til at isolere i mente, som jeg husker tidligere at have læst, talte mod anvendelsen af en skum / gulvpap.

/Ole
Jeg ville helt klart ligge et lag gulvpap, dette forhinderer som sagt en knirken mellem gulvet og varmefordelingspladerne, gulvpappen er billigere end filten og mere holdbar... så hvorfor bruge andet ?
Annonce
Jeg ved at bla. Junker har anbefalet at lægge begge, men det er jo også klikgulve. Ved massive planker, tror jeg også på at pap er nok.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej jeg har valgt gulvpap under et junker for ca et år siden og det virker fint varmen kommer op
Varmen skal nok finde op, det er der ingen problemer i.

Pappen er bare mere trykfast end skummet er.
Jeg snupper pap :-)

Tak for hjælpen, og godt nytår til jer alle når i kommer så langt :-)

/Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis