Måske spare tip måske ikke?

Hvad nu hvis man har en fryse element , ligger to i fryseren og så hver morgen tager og ligger den ene i køleskabet (så man hver dag bytter den ene fra fryser til køler) Vil køleskabet så ikke køre mindre (så man spare strøm, eller vil man bare bruge strøm ved at fryse den element)

 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm, nej det holder ikke fryseren har på grund af laver e fordampningstryk en laver COP faktor, eller simpelt sagt, den effekt ddu bruger til at fryse med, kommer fra fryseren, den bruger bare lidt ekstra strøm, kun hvis dit køleskab er gammg med lille nyttevirkning kan der være en fordel.

læg dog i stedet for den ene element uden for her om vinteren, så klarer naturen resten, og du sparer lidt på den globale opvarmning,

men ros for overvejelsen selvom den ikke holder helt.

-morten

Morten Rytman

Sludder og vrøvl... naturligvis bruger køleskabet mindre strøm...

Rigtigt... det med fryseren....

Sludder og vrøvl.... der er ingen beviselig sammenhæng mellem CO2 udledning og global opvarmning... visse videnskabsmænd mener der kan være en sammenhæng....

OK 1 ud af 3 er måske ikke skidt, men heller ikke godt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jeg ved ikke hvad din baggrund for at sige det er sludder og vrævl vd jeg ikke, men hvis du ser på det samlede energiforbrug, vil det stige hvis han gør som han siger, da nyttevirkningen på fryseren er lavere en køleskabet, selfølgelige antaget at det er samme energiklasse køl som frys.

jeg kan sagtens dokumnetere mit udsagn men det skal gøres grafisk ud fra molliers diagram, og ved at tegne køleprocessen ind for både køleskab og frys.

min baggrund for udtalelserne er jeg netop har afsluttet maskinmesterudannelsens køle forløb, og dette er meget simpel og almen viden indenfor køleteknik.

Så hvis inkompetente kommentare fremover vil være udeladt vil jeg være meget taknemmelig.

hvis du stadig ikke trro det jeg siger, ring da til et annerkendt kølefirma og de vil give dig nøjagtig samme svar.

- morten

Morten Rytman

Øhm jeg tror faktisk det JBR mener er, at køleskab faktisk bruger mindre strøm end fryser, BARE IKKE TIL DENNE OPGAVE (altså en joke)... Vi alle er vist med på, at det kræver mere strøm at køle ting ned til lavere tmeperature :o).

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Men hvis du i disse dage lægger dine køleelementer udenfor og derefter lægger dem i køleskabet vil du bidrage til at forhindre verdens undergang (og det der er værre).
Annonce
Ja og hvis man nu kunne koble et udendørs rør system på sit køleskab sådan at man hentede kulden udefra til at køle indeni så måtte det da også være billigere... Så man burde bygge et combi køleskab, normalt om sommeren og på udendørs rør system om vinteren...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

det forhindrer nok ikke verdens undergang, det er jo bare dråber i havet, men det kunne være han kunne spare så meget støm at det på et år ville give et afkast på en stor fadøl, så var det jo værd at tage med, hvis vi virkelig skulle være gode ved miljøet brugte vi camping køleskab, og koblede det til centravarmen, så er driftudgifterne gratis. da varmen fra kondensatoren bliver afgivet til huset, og man derfor kan skrue tilsvarende ned for sin radiator.

Morten Rytman

Varmen fra kondensatoren på et almindeligt køleskab bliver også afgivet til huset, så om vinteren er det billigt at køle.
@jbr, hvor er jeg træt af typer som dig. Bare brug løs af de ressourcer der er, skid på fremtiden, vores efterkommere har sikkert ikke brug for olie og kul, de finder nok på noget. Og videnskaben, selvfølgelig tager den fejl, men det gør vel ikke noget i dette tilfælde, hvis de tager fejl, hvis det kan få alle de co2 svin til at skrue lidt ned.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Men du kan spare lidt ved at lade frysevarer optø i køleskabet i stedet for på køkkenbordet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis