Tornebusk

Hvis man ikke tyr til rockerborge, NATO-pigtråde og plankeværk a

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er berberis et meget godt bud.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tænkte også på en berberis, i sådanne en busk har jeg landet i som dreng, det gjorde ondt. Jeg har tænkt på en hindbær, men det er ikke til at styre og beskære. Andre bud?

eller du kan vælge en brombærsort med gode torne,som eksempelvis den armenske. Når det er vokset og rankerne er filtret godt bliver den lige så ubehagelig/umulig at forcere som berberisene, til gengæld kan man plukke nogle lækre bær.
nå, hvis du er ked af beskæring er brombær næppe heller sagen. tjørn er også en mulighed, men den skal naturligvis også beskæres når den når den størrelse du ønsker

Tjørn vokser vildt hurtigt og er meget hårdfør og vældig ubehagelig af forcere, når den når en vis størrelse. Jeg har en sådan hæk, som var blevet ca 5 meter høj. Den blev klippet ned til 2½ m vha en kraftig entreprenørmaskine:

Det er dog ikke tjørnen på billedet. Den kommer længere henne.

Jeg har også brombær, og det bedste ved dem er, at der kommer rigtig lækre bær og de er absolut uigennemtrægelig. De vokser helt vildt og næsten ukontrollabelt. En gang imellem læger jeg en wire rundt om noget af dem og trækker dem op med Land Roveren!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Jeg ku' godt lide det som er foran i billedet, den kan kappe de langfingeredes fingre over (selvtægt er selvfølgelig ulovligt med god grund)

Ork dog, den nupper fint hele armen!

Med venlig hilsen
ktm

Hvorfor en busk....?
Hvad er der nu galt med rævesakse og jawtgewær....???
Det virker da fint i Jylland...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har mine Nordvestsjællandske jagt- og kampkatte. De skal nok holde skidtet fra dørene!

Med venlig hilsen
ktm

Hvordan pokker ser de ud de der Nordvestsjællandske jagt- og kampkatte...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind