3 spørgsmål om topnøglesæt

Hej, Jeg har lige været ude og investere i et s87+7 bahco topnøglesæt og har nu 3 spørgsmål. 1. De bits der følger med til at sætte på skruetrækkeren altså den der hedder 'spinner', sidder meget løst på den og jeg synes ikke det er helt ideelt at skrue med, er det kun mig eller hvad? 2. Hvornår bruges ledtopnøgler? 3. Hvornår bruges en T-nøgle?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke det omtalte sæt, så jeg kan ikke udtale mig om spørgsmål 1.
Jeg har aldrig haft brug for ledtopnøgler, så her kan jeg heller ikke udtale mig.

T-nøglen er god at have hvis der rigtig skal tages fat, f.eks. ved løsning af hjulbolte på bilen. Her er det smart at forlænge T-nøglen med f.eks. et stykke vandrør. Her er det dog smartest at flytte selve "T-stykket" over på den lange forlænger. Håber at dette giver mening, ellers må du lige sige til.

Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af aandersmj på 30 dec 2009 11:44
Hej, Jeg har lige været ude og investere i et s87+7 bahco topnøglesæt og har nu 3 spørgsmål. 1. De bits der følger med til at sætte på skruetrækkeren altså den der hedder 'spinner', sidder meget løst på den og jeg synes ikke det er helt ideelt at skrue med, er det kun mig eller hvad? 2. Hvornår bruges ledtopnøgler? 3. Hvornår bruges en T-nøgle?

Jeg kender ikke lige det sæt, du henviser til men generelt kan jeg ud fra egne erfaringer sige:

1. Jeg er helt enig. Jeg bruger det stort set aldrig, men foretrækker rigtige skruetrækkere med de rigtige klinger, eller at bruge bits i bitsholdere til skruemaskine, når denne kan bruges.

2. Jeg har dem, men bruger dem sjældent. De kan i visse trange situationer redde sagen. Det er ikke mit yndlingsværktøj.

3. Hvis man skal volde rigtig meget, er det bedre at bruge T-nøglen i stedet for skraldenøglen, men i praksis bruger jeg den meget sjældent.

Det er alle 3 slags, noget jeg betragter som "fyld" i den slags sæt. Det er ikke noget jeg gider tage med på "udeopgaver"

Med venlig hilsen
ktm

Mange tak, det opklarede da nogle ting.

Sættet er det store med 94 dele. Synes det var værd at ofre 998 kr på da der jo er livstidsgaranti.
Det er et flot sæt

Jeg håber at du får meget glæde af det

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

i dette sæt er der en "skruetrækker" med kvart tommer firkant.

den savner firkant hullet i enden af skaftet der hvor skralden eller T'nøglen sættes i.!
men T'nøglen bruger jeg når jeg lægger kræfterne i eller som modhold.
ud over skraldenøglen.

ledtop nøglen bruger jeg for det meste som modhold.!

for eksempel en stikakslen i bagjulet på en crosser.
hvor ledtopnøglen holder aksel"hovedet" og løsner møtrikken.
med topnøglen eller ringgaffelnøglen.!  

Annonce
en led top nøgle er rigtig god når man ikke kan komme til lige på bolten. så med denne kan toppen gå lige på så man kan få en bedre kraft overførsel, hvor man typisk ville have kammet over med toppen hvis den ikke sad lige på. den var nyttig da jeg måtte skille min bil ad for at skifte forlygte pærene

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 03 jan 2010 12:47
en led top nøgle er rigtig god når man ikke kan komme til lige på bolten. så med denne kan toppen gå lige på så man kan få en bedre kraft overførsel, hvor man typisk ville have kammet over med toppen hvis den ikke sad lige på. den var nyttig da jeg måtte skille min bil ad for at skifte forlygte pærene

kører du i citroen?

/cs

Skrevet af csteinod på 04 jan 2010 16:37

kører du i citroen?

Næ en folkevogn med Xenon lygter.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg