Træbriketter nallerplys 264 9610 30-12-2009 10:18 Hva holder længst?3 rummeter egetræ eller 1 palle briketter(960kg=96 poser a 10kg) fyret med i samme slags ovn? Mvh Henrik Hva holder længst? 3 rummeter egetræ eller 1... Vis hele indlægget 79 svar « ‹ 6 7 8 › » Følg tråden Der er 60 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
ame 363 5270 07-01-2010 20:25 jbr...tak for din belæring og dine kloge og vise ord om brændværdierog fyringsøkonomi osv.Det er altid dejligt at blive belært og sat på plads af en virkelig ekspert,jeg er kun stadig en begynder på området, med sølle 30 år`s brug af brændeovn og fyr,så der er meget jeg kan lærer endnu, spydt endelig ud med mere hvis der er noget jeg eller andre har overset, eller talt usandt om...Mvh.ame
jbr 2074 7451 Sunds 07-01-2010 20:35 ame... jeg takker på det ydmygste...Med vores tilsammen ca. 60 års fyringsekspertise, er der da ikke noget at sige til, at vi er tæt på ekspertstatus.Jeg står da naturligvis gerne til rådighed, hvis der skulle være andet du ikke fatter en meter af Nå, men i øvrigt er jeg enig med Håndværkeren... tråden er ved at løbe af sporet.... Ha´ alle en god weekend.... med god blus på ovnen... briketter eller brænde " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com
nallerplys Trådstarter 264 9610 07-01-2010 22:37 Æææh nu er det jo sådan at mit fyr står i kælderen uden "hyggevindue" i så hvordan detser ud når det brænder er uden interesse. Det er kun varmen jeg er interesseret i Mvh Henrik
Sluppermand den ældre 130 4180 10-01-2010 02:29 Jamen jeg har da læst alle indlæg og ved godt hvad der debatteres. Som du selv skriver; _din_ holdning er klar.Prøv at se hvad du skriver: " Min holdning er helt klar... hvis du har sat dig ind i hvad der her debatteres, vil du ..måske forstå...", hvorefter du vælger at nedgøre indlæg med andre synspunkter end dine. Jeg skal altså forstå at din _holdning_ er lig definitive fakta, andet kan ikke lade sig gøre. Det er godt nok arrogant ud over alle grænser.Jeg ser sådan på det: Hvor mange penge skal jeg lægge på bordet for at få varme?Det er _min_ holdning og den er absolut lige så valid som din. Annonce
Sluppermand den ældre 130 4180 10-01-2010 03:36 Du er godt nok rigtigt i hopla; tror du ikke din arrogante, bedrevidende holdning trænger til lidt ferie?Arne komme med et rent "hygge" spørgsmål og du lægger hårdt ud med at " det sorte er bogstaverne".Måske du skulle oprette gruppen "Mod selvskovning og alt andet end færdigt indkøbt brændsel på grund af _min_ overbevisning"? Som du selv skriver er I jo et par stykker, så kunne I jo klappe hinanden på ryggen i _den_ gruppe?Alternativet kunne være at anvende en sober tone, men det ligger tilsyneladende ikke lige for. . . . . .. Jahh, jeg anvender p.t. samme tone som du, så kan du jo selv vurdere. . . . .Dine små henkastede ansigter gør ikke den store forskel. Du p..... på Arnes indlæg..
Sluppermand den ældre 130 4180 10-01-2010 03:43 Arne, du er en ydmyg mand. Må jeg spørge, hvad får dig til at tro at JBR er ekspert ?
jbr 2074 7451 Sunds 10-01-2010 12:16 sluppermand... ironi er godt, specielt hvis man forstår denJeg ønsker ikke at kommentere dine seneste indlæg. Det er ikke et plan jeg ønsker at bevæge mig ned på.Vil bare lige bede dig overveje, at gå lidt tidligere i seng. Jeg tror du er meget træt.....Ha´ en fortsat forrygende weekend.... " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com
ame 363 5270 10-01-2010 21:36 Jamen er hele denne tråd da ikke ironi??Hvis man tror på man kan spare penge ved at fyre med briketter i et fyr,så skal man vidst ha` nogle meget dyre alternativer for at det kan betale sig.jbr, du kan regne herfra og til nytårsaften uden at overbevise mig om det billige ved briketter, hvis ikke det skal være brænde plejer man alternativt at fyre med energikoks i en brændekedel.Men fred være med det, hvis du eller andre gerne vil fyre briketter af så er det da fint.Mvh.ame
jbr 2074 7451 Sunds 10-01-2010 22:02 ame... fyr du bare med hvad du vil... Hvis vi taler brændeovn og briketter/brænde, der skal købes i alm. handel, så er det som beskrevet, og dokumenteret.Sådan som jeg læser første indlæg i tråden, er det det spørgsmålet handler om. I øvrigt også, hvis jeg læser trådstarterens efterfølgende indlæg.At du ikke kan acceptere det, tja........ så synes jeg bare du skal lave et andet regnestykke, for den konstellation udstyr/brænde du taler om (Brændekedel/energikoks).Den ville da være interessant, for dem der ønsker at fyre med koks i et fyr. " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com