Nyt stål tag oven på gammelt måske brænd fælde.

Her er lidt info til folk der overvejer at ligge nyt stål tag oven på gammelt tag.
Har dog været oppe og vende et par gange..

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-27451132.html

Godt nytår alle sammen

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er f...... uhyggeligt

Citat:
Ståltag er en billig løsning
En betydelig del af de 450.000 huse, der blev bygget i 60'erne og 70'erne, har tegl- eller eternittage, der i disse år trænger til udskiftning. En del vælger en billig løsning, der består i, at man lader det gamle tag blive liggende, mens man lægger et nyt ståltag ovenpå.

Og det værste er jo at der findes, løsninger til næsten samme pris, der holder lige så godt

Nu er der endnu en grund til at fra råde, denne løsning

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 30 dec 2009 10:54
Det er f...... uhyggeligt

Citat:
Ståltag er en billig løsning
En betydelig del af de 450.000 huse, der blev bygget i 60'erne og 70'erne, har tegl- eller eternittage, der i disse år trænger til udskiftning. En del vælger en billig løsning, der består i, at man lader det gamle tag blive liggende, mens man lægger et nyt ståltag ovenpå.

Og det værste er jo at der findes, løsninger til næsten samme pris, der holder lige så godt

Nu er der endnu en grund til at fra råde, denne løsning


ok men kan du så ik komme med nogne link til det.For har selv overvejet at ligge sådan et tag på
Jeg kan anbefale dig at lægge letvægtteglet Ravensberger light på i stedet for et ståltag, så får du et flot tegltag fremfor en ståltag, men mange flere ulemper end at det er livsfarligt hvis huset skulle brænde....

Skrevet af Koludabyg på 30 dec 2009 19:30
Jeg kan anbefale dig at lægge letvægtteglet Ravensberger light på i stedet for et ståltag, så får du et flot tegltag fremfor en ståltag, men mange flere ulemper end at det er livsfarligt hvis huset skulle brænde....


tak for det .Det vil jeg kikke på hvad det er for noget det kan godt være at jeg har nogne fler spørsmål mvh brian
Nu siger de jo specifikt at det er tag på tag hvor det er farligt med ståltag,pga at ilden kan løbe imellem de 2 tage, de siger jo intet om at det er farligt at lægge ståltag på sit hus, så fanger ikke helt den måde i tolker det på.
Annonce
Det er bla. også svært for brandfolkene at slukke ilden, pga. stålpladerne er svært gennemtrængelige.

Men det er klart en større problem med tag på tagløsninger, hvor de skal bryge gennem flere taglag, for at komme til at slukke ilden.

Ja det er det jeg mener, hele problematikken, eller rettere årsagen til emnet overhovedet har været ude i pressen, skyldes tag på tag.
Ja, det er derfor de vil forbande tag på tag løsningen.

Men jeg har da nævnt rigtigt mange grunde til man ikke skal vælge en tag på tag løsningen, udover denne ene ting som folk har hørt om i medierne.

Og har da også nævnt rigtigt mange årsager til ham ikke skal vælge ståltag frem for anden tagbeklædning uden at vi snakker tag på tag løsninger.

Så nej, der er masser af andre problemer forbundet med ståltag, udover problemet med brandsikkerheden.

Jeg har selv et tag på tag, gl. B 6 aspest, og så Decra.
Jeg har indtil nu ikke bemærket nogle ulemper, efter næsten 10 år...
Af fordele kan nævnes, at det uisolerede tagrum, føles bedre isoleret, uden kondens eller rimfrost.

Ja om det så er bøvlet, at gennembryde taget, skal jeg da ikke nægte.

Jeg valgte Decra, da det på det tidspunkt, var helt galt med de nye ethanitplader, taget er kun med 20 gr. hældning, og ikke velegnet til tegl, og beton sten ville være for tungt, et paptag synes jeg ikke om.
Dessuden var det et gør det selv project, så det passede mig fint med tag på tag.
Jeg har et b6 eternit tag men jeg er kedlig , jeg køber bare nye b6er og skifter ud det er nemt og billigt
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis