Nyt stål tag oven på gammelt måske brænd fælde.

Her er lidt info til folk der overvejer at ligge nyt stål tag oven på gammelt tag.
Har dog været oppe og vende et par gange..

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-27451132.html

Godt nytår alle sammen

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Her er lidt info til folk der overvejer at ligge... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mine forældre  har haft deres Decra monteret på eternit skifer plader i noget der ligner 20.

Fanger brandfaren ved dobbelt tag og fanger også en mulig fare ved hele plader i tagets længde, når vi taler om at der skabes brandadgang, selvom jeg tror vi taler etage ejendomme eller høj rejsning her, men en decraplade burde da være rimeligt let at flå op/af, men indrømmet, har selv været røget igennem et eternittag så der findes nok ikke noget der er nemmere at gennembryde en det. ;-)
Folks bekymringer omkring ståltage er helt ubegrundet ..(se vedlagte link) ... denne "sag" er oprideligt startet af producneter af alternative tagtyper som har set deres leverbrød truet af at ståltag er og bliver mere og mere populært... fordi det e økonomisk og nemt for os gds folk at håndtere ...

http://ing.dk/artikel/106322-eksperter-modsiger-brandfolk-frygten-for-staaltage-er-ubegrundet
Nu ved jeg ikke lige hvorfor focus kun er på brandproblemerne, når der er så mange andre ulemper ved ståltaget, som også skal med i ens overvejelser.
Annonce
Næh nej, Koludabyg, jeg er skam rigtig godt tilfreds med mit fine ståltag!!
Jeg har ingen ulemper af det!
Som jeg før har nævnt, er det glimrende især om sommeren under hedebølger (må man håbe på at sådanne alligevel kommer igen selv efter COP15), hvor varmen brænder af på stålpladerne og føres væk i tagryggen, så en vis svaling opnås inde i bygningen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Koludabyg på 15 feb 2010 14:47
Nu ved jeg ikke lige hvorfor focus kun er på brandproblemerne, når der er så mange andre ulemper ved ståltaget, som også skal med i ens overvejelser.

Kunne måske være pga navnet på tråden  ?    Må så indrømme at jeg ikke kender alle de ulemper du ikke referer til.

Det her har jo ikke kun relavans for folk der skal bygge men også for dem dem der allerede har.


Jeg har heller ikke opdaget, nogle ulemper ved mit Decra stål tag på tag!

Om det er grimt ? tjaa det er betydeligt kønnere end de gamle B6'ere
og nu har en arbejdsgruppe under bygge og erhvervsstyrelsen afvist at der kan være yderligere farer ved at lave tag på tag metoden. står på tekstv idag.
Så nu er den grund også død
Skrevet af ktm på 15 feb 2010 14:57
Næh nej, Koludabyg, jeg er skam rigtig godt tilfreds med mit fine ståltag!!
Jep, ved godt du er rimeligt tilfreds med dit ståltag...

Skrevet af ktm på 15 feb 2010 14:57
Jeg har ingen ulemper af det!
Som jeg før har nævnt, er det glimrende især om sommeren under hedebølger (må man håbe på at sådanne alligevel kommer igen selv efter COP15), hvor varmen brænder af på stålpladerne og føres væk i tagryggen, så en vis svaling opnås inde i bygningen.
Utroligt du ikke har problemer med kondens, i en eller anden grad...
Specielt her hvor bagsiden sikkert er fyldt med is, som skal tø op.

Du mener vel ikke at dit ståltag faktisk er bedre til at holde en kølig temperatur på bagsiden af tagbeklægningen, i forhold til feks. tegl ???

Jeg ville da mene at mange tagbelægninger ville være bedre til at holde den høje udendørs temperatur isoleret fra taget....

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis