Hjælp til html

Hejsa

Jeg har lavet denne menu til min hjemmeside i 3 farver, så var min tanke at når brugeren af hjemmesiden er på en af de røde sider, ville jeg på denne side ligge menuen ind i html i den røde farve, hvis han så klikker på menuen og går til en gul side, ville jeg ligge den gule side ind her i html, altså så menuen skifter farve sammen med siden ( i kundens øjne ). hvilket ikke ville være et problem at lave, MEEEEEN jeg har fået lavet menuerne i de 3 farver som der er på min hjemmeside ( www.jagtoasen.dk ) men så går det galt, når jeg ligger menuen ind, åbner den siderne i et nyt vindue, hvilket ikke er særlig smart, og hvad værre er så drop down delen af menuerne virker ikke, så alt i alt har jeg lavet 3 menuer, som er i de rigtige farver, med den rigtige tekst, men det virker ikke og jeg ved ikke hvad jeg gør galt, hvis der er en derude, som er stærk i html, så søger jeg hjælp for alvor, er helt ude på dybt vand, og kan ikke bunde..........!

Jeg sender gerne alt hvad jeg har lavet til din mail så du kan kigge på det i fred og ro, men HJÆLP EN MED MANGLENDE HTML EVNER, PLEASE, DEN DER KAN HJÆLPE MIG VIL VÆRE GUD I MINE ØJNE FOR ALTID.

Mvh

Torben Jagtoasen.dk

 

jagtoasen søger hjælp

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke, om du har fået løst dit problem, men når den besøgende åbner et nyt vindue, er det fordi at dit link hedder "target=_blank" - det skal være "target=_top". Med hensyn til de tre farver, vil jeg helst ikke rode i nogle koder, som et program har genereret. Jeg ville dog lave knapperne i et grafikprogram (Fireworks eller lignende) - lav dem i GIF-format, så baggrunden er gennemsigtig. Eller find et program til at danne lige præcis den menu, som du har brug for.

Mvh.
Kim

Hej Kim

Jeg må rode lidt mere med det, men denne menu giver mig grå hår, jeg er ikke skrap til html, men jeg har da aldrig opgivet når jeg har fået mig en ide, og denne ide vil jeg have op og køre uanset hvad jeg skal gøre for det.

Mvh

Torben

 

jagtoasen søger hjælp

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis