knivloven

er der nogen der hade betænksom med knivloven.!

blandt andet transport ef kniven til og fra hjæmmet og arbejde. og fisketur
eller picnic.!
ikke mindst hobbyknive i bilen.!
53 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej H2H.
Skråt op med deres love, der er simpelthen efterhånden så mange love, at skulle vi overholde dem alle sammen kunne vi lige så godt lægge os til at dø. Jeg har da masser af lange knive ud over dem i Køkkenet. En fornuftig omgang med dem og så er den potte ude.
Hvorfor laver de så ikke lige en lov om at det er forbudt at gå med skruetrækkere i lommerne, de kan da også bruges som stikvåben eller at man ikke må have ligthere i lommen da de også kan bruges som våben
Ja, Håndværker.... det kan være svært at overholde alle love....

Nu må vi så bare håbe, at du får internetforbindelse, i din celle, når du nu bliver dømt for at have en lang kniv på dig, når du kører efter brød ved bageren på din MSpjet.....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hvad med alle de hjemmeværnsfolk der kører til og fra skydebanen med deres riffel UDEN riffeltilladelse,
vi Jægere skulle bare gøre det en gang og så blive stoppet, så er det de næste 3-4 år i spjællet

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Skrevet af 54jensen på 29 dec 2009 12:15
hvad med alle de hjemmeværnsfolk der kører til og fra skydebanen med deres riffel UDEN riffeltilladelse,
vi Jægere skulle bare gøre det en gang og så blive stoppet, så er det de næste 3-4 år i spjællet

De har skam riffel tilladelse, bare gennem forsvaret.

Har man et sundt forhold til knive betyder knivloven næsten ikke noget. med næsten mener jeg at en lomme kniv skal kunne låses for at være praktisk anvendelig.
Har du et legitimt formål må du bære rundt på et sværd.

Jacob
lommeknive med lås.

er en omdiskutert område.!

hvist du bruger den til at skære sikkerhedssele over så resikkere at pegefinger
bliver klippet over  eller tommeltotten bliver flækket på langs af sammenfoldet blade.
i en uheldigt sitauton.!!!
 
hvis lommekniv med lås.
hvor bladet er låst med udfoldet knivblad. er det at betrakte som en dolk.?
Annonce
Jeg har en lille lommekniv i lommen altid, og har altid haft det i mit voksenliv, den har en bladlængde på 6,3 cm. Når jeg er på Campingtur har jeg en med en bladlængde på 11,5 cm. som bruges til at skære brød smørre brød med o.s.v. Det er en af de Klassiske Opinel hvor klingen kan låses, den er skarp som et barbeblad altid. Og så har jeg som så mange andre to knive á 60 cm. (de sidder godt nok i planeklipperen) For ikke at snakke om min LE med en knivlængde på 120 cm.
håndværkeren.

ja LE'en med lidt smede arbejde kan man rette bladet ud langs med skaftet.
så har du et våben. alla boverkrigen.?

men opinel er en rigtig god kniv til beskeden pris.

det sjove er at de i meste af dens liv af de "små" lommeknive.
at de bliver brugt som nejlerenser. ud over de små skære opgaver.!
af den type der må have i lommen (efter loven).!?
Uanset hvad vi synes om det, så ser det således ud:

Lov om ændring af våbenloven
(Forbud mod at bære kniv m.v. samt skærpelse af straffen for ulovlig besiddelse af kniv m.v.)

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

§ 1
I lov om våben og eksplosivstoffer, jf. lovbekendtgørelse nr. 67 af 26. januar 2000, som ændret ved § 23 i lov nr. 433 af 31. maj 2000 og § 4 i lov nr. 378 af 6. juni 2002, foretages følgende ændringer:

1. § 4, stk. 1, affattes således:
»På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.«

2. § 4, stk. 3, affattes således:
»Stk. 3 . Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:

1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.

§ 14 STK. 3:
Dolke og knive, hvis klinge overstiger 12 cm, kan uanset stk.1, nr. 1, UDEN TILLADELSE, anvendes i erhverv. husholdningsbrug eller ved jagt, lystfiskeri, sportsdykning m.m., hvis de er udformet hertil.
De nævnte våben kan erhverves, besiddes og bæres til den nævnte brug.

2) Andre skarpe eller spidse våben, som ikke kan antages at have noget anerkendelsesværdigt formål.

3) Genstande, der uden at fremtræde som våben eller ammunition er egnede til at anvendes på lignende måde som de i § 1, stk. 1, nr. 4, nævnte genstande.

4) Stoffer, der kan anvendes til fremstilling af de eksplosivstoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller til indfyldning i de i § 1, stk. 1, nr. 4, nævnte genstande.

5) Våben, der er beregnet til at virke lammende, bedøvende eller blændende ved udladning af elektrisk strøm.

6) Laservåben, der er særligt beregnet til som eneste eller som en af flere våbenvirkninger at forårsage permanent blindhed på ubeskyttede øjne.«

3. § 10, stk. 3, affattes således:

»Stk. 3 . Overtrædelse af § 4, stk. 1 eller 2, straffes med bøde. Straffen kan stige til fængsel i 2 år, når den pågældende tidligere er straffet for overtrædelse af § 4, stk. 1 eller 2. Straffelovens § 81, stk. 1, finder ikke anvendelse.«

God fornøjelse med at finde ud af, hvad I må og ikke må.
Retssystemet, politikere og politi, kan heller ikke rigtig finde ud af det

Og Håndværker... din lille kniv kan du bare beholde i lommen, så længe det er en model, hvor bladet ikke kan låses.

Den lange, med 11.5 cm blad, kan give dig bøde, alternativt sende dig i fængsel (for langt blad der kan låses) hvis du medbringer den på visse steder.... så pas på, selvom du måske er i bedste tro, så kan du let ende i fedtefadet

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr.

ja du har sandelige finde skovlen frem og grave i lovbogen.!

af spidse genstande kan der indgå
 hvis man er i rigtige hænder og hved hvordan den bruges.!
en syl en skruetrækker en lægtehammer en gaffel en kuglepen
en nejlerenser. man kan blive hved.!
ja selv en dankort kan bruges.?

ja det lyder forvirt.?!
Nu kunne jeg aldrig drømme endsige forsøge at gøre andre fortræd med mine knive, det er værtøj og bruges kun som sådan.
Jeg har engang i 1972 lært hvordan man nedlægger en fjende uden brug af våben, blot et let slag med langefingeren det rette sted og personen ryger til de evige jagtmarker. Jeg har dog den holdning at mine hænder ikke skal slå på andre end ikke hunni når hun er strid. Faktisk har jeg altid brugt Harens våben når der var optræk til balede, de enkelte gange hvor jeg ikke har kunnet gører dette, har jeg brugt fødderne til vrist spark.
Der er yderligere 43 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis