fuldspartling på letbeton væg

Hejsa, jeg skal fuldspartle noget letbeton væg med en letspartel inden der skal glasfilt op.. bør jeg forvande den meget sugende beton inden jeg starter spartel arbejdet? og lige et spørgsmål mere, jeg har læst på spartelspanden at man kan male direkte på spartlen.. hvilken finish kan man opnå ved dette iforhold til at sætte filt op `? Man kan måske få en meget flot mere rustik overflade på denne måde ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, den skal lukkes for forankringsgrunder først.

Hvis du kan spartles det helt glat, kan du godt undgå filten ja.
Men væggen vil være mere stærk hvis der benyttes filt, evt. smårevner vil kunne ses med det samme.

Benyttes der filt før du en mere "blød" overfalde i forhold til en helt glat overflade der godt kan virke mere "hård" i overfladen, hvis du forstår hvad jeg mener.

okay så jeg skal altså grunde min letbeton inden spartel arbejdet ? og så også grunde spartlen inden filten ? og grunde filten inden malingen for det ikke skal være lyv :-) ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, det er korrekt.

Filten skal dog have filtgrunder, ellers kan alm. maling da også benyttes...

Okay det undrer mig bare at jeg ikke kan finde nogen steder på spartelspanden og produkt bladet at man skal huske at grunde inden man spartler..
se evt her: http://www.danalim.dk/fileadmin/tekniske_datablade/dk/produktinformation_626_dk.pdf

Hvis ikke du gør det, så får du ikke bundet alle de løse korn/støv i letbetonen, og dette kan godt give en noget grynet overflade når du spartler, og spartlen sætter sig hurtigt og er svært at trække pænt ud.

Det er heller ikke strengt nødvendigt, jeg ved bare at de fleste malere gør det...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville også prime den først, ellers suger den for meget.

Okay så jeg bør lige koste væggene med den normale blå grunder som jeg alligevel også skal bruge inden vævklæberen ?
Jep, det ville jeg gøre..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også