Værktøjssæt til huset.

Hejsa LDSer

Jeg skal snart igang med at rode lidt med baggangen og sætte nye skabe op bla. Jeg har længe godt kunne tænke mig at have noget værktøj som hørte til inde i huset, de gængse skrue trækkere, lidt tænger osv. generelt de værktøjer som man bruger indendørs. Jeg kunne selvfølgelig bare selv sætte sættet sammen men hvis det nu var gjort for en, evt. med et ophængs system til at sætte det hele op indvendig på en skabsdør.
Jeg er ikke faldet over det selv, men hvis nogen af jer ved hvor man kan skaffe sådan et ville det være kanon.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sq en svær en du er kommet med der!!

Men der findes jo diverse værktøjskufferter, med alt fra skruetrækkere til vandpumpetang og skiftenøgler. (De fåes også med lyserøde håndtag, hvis du skal have en til konen...)
Kvaliteten er jo ikke den samme som hvis du køber en kæmpe kasse fra Bahco eller lign. Men de har de fleste ting til husholdningen.

Den billige kan fåes ved T-hansen fra180,-
Den dyre kan købes op til flere tusinde kroner.

Men prøv at vurdere hvor meget du vil have i værkstedet og hvor meget der "bare" skal være stand-by -værktøj til huset.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der findes meget forskelligt.
Men
et sæt fladkærv, PH, PZ og torx i skruetrækkere fra lille til stor i alle rækker (torx bare sandvik bachos standart kasse) (harald nyborg)
knivtang, skævbider, fladtang, bøjet spidstang, universaltang og polygrip tang (endelig ikke en fancy) (harald nyborg)
Hammer. en 300g. (bauhaus, stark, xl proffcenter)
hobby kniv, hultafors tommelstok, tømrer blyant, hultafors vatterpas, tømrer vinkel, umbrago nøgler (bacho, wera osv. i den dur)
Det er need to have tingene.
slag boremaskine. et sæt gode murbor (irwin, bosch dewalt whatever bere det er et ordentligt mærke) og et sæt HSS bor gerne fra hilti (1-10mm i tromle). mærke er nok underordnet da den bare skal kunne dreje rundt. dog er borepatronen kritisk da de billige er noget snavs. kan ikke anbefale skill, de plejer at gå i brand for mig.
Eventuelt en bore skruemaskine. prishammeren.dk kan aflægges et besøg.
og til sidst en rundsav

Generelt kan man sige om håndværktøj at køber man kvalitets værktøj så holder det også. hvor billigt værktøj ikke bare nøjes med at gå i stykker, det ødelægger også det man bearbejder. Hvis man skal bruge et vaterpas til andet end pynt så skal libellerne være meget flade i det. det gør dem mere følsomme/kritiske over for hvornår ting hænger lige. Jeg kan kun lige komme i tanke om hultafors der laver vatterpas og tommelstokke i god kvalitet. men der er også andre.

Jacob
Tusind tak for feedback.

Jeg tror jeg holder mig væk fra billig værktøj, jeg har generelt ikke gode erfaringer med disse, jeg købte engang et billigsæt fraHN, det der ikke var direkte ubrugeligt gik i stykker når man gav det lidt kærlighed. Der er nok ikke andet for end at jeg må have indbøbs kurven frem og samle til et sæt selv

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

jeg vil anbefale en bitskruetrækker fra bacho - de har også fået en med skralde - den har jeg ikke prøvet. Den gamle har sort skaft med plads til 5-6 bits - og så køber man bare de bittyper man behøver - og kan bruge de samme i den elektriske..
Annonce
Skrevet af gdssjov på 30 dec 2009 19:34
jeg vil anbefale en bitskruetrækker fra bacho - de har også fået en med skralde - den har jeg ikke prøvet. Den gamle har sort skaft med plads til 5-6 bits - og så køber man bare de bittyper man behøver - og kan bruge de samme i den elektriske..

Og så har man en skruetrækker med et for tykt skaft til at komme ind mange steder.
skal man have bits så er Wera vejen frem. vedmindre man ynder at smide dem væk. for det er de billige skod bits fra bosch, Bacho og hvad de ellers hedder lige så gode til.
De eneste to jeg har set lave kvalitets bits er Fein og Wera. fein er sikkert Wera bits de har skrevet Fein på.

Jacob
multitool kan også indgå i værktøjsættet.
til mindre repertioner i hjemmet som på farten.
den ligger ofte frem på sofabordet !
ud over en elektrikkerskruetrækker (den trasparente polsøre til 230 V.
til skift af stikpropper.
af isolering kan klares med multitool hvis man er lidt fingesnile.
ellers frem med afisoleringstang.!

Skrevet af hans2.hansen på 01 jan 2010 13:52
multitool kan også indgå i værktøjsættet.
til mindre repertioner i hjemmet som på farten.
den ligger ofte frem på sofabordet !
ud over en elektrikkerskruetrækker (den trasparente polsøre til 230 V.
til skift af stikpropper.
af isolering kan klares med multitool hvis man er lidt fingesnile.
ellers frem med afisoleringstang.!

Det var dog nogle håbløse råd.
en multi tool er den man bruger når man ikke har plads/mulighed for det rigtige værktøj.
en transparent polsøger med indbygget skruetrækker må ikke engang en uddannet elektriker bruge da den er for usikker. så lad være med det. man har nogle andre modeller idag. dels kontakt frie og dels hvor der er kontakt til det strømførende.
Men ved man ikke 100% hvad man gør når man roder med el så skal man holde nallerne væk da det ellers vil være pisse farligt. angående skift af stikpropper så sidder de sammen med helt almindelige skruer så de er dækket af det almindelige skruetrækker sæt.
igen elarbejde.
afisolering skal passe til kablet. men mest normalt er det at bruge en kniv eller en skævbider. det kræver nok lidt øvelse. en rigtig automatisk afisoleringstang koster typisk fra 500kr og op. så kan man selv regne ud hvad de modeller der sælges i byggemarkederne er bedst egnet som. den model med to V'er der går ind i hinanden er nu ok hvis man skal lave meget i samme kabel størrelse.


Jacob
polsøgern.!

dens primære jop er at skrue opgaver

men den kommer sjælnt eller aldri i kontakten.!

den har den størele som den passer i de gengse skruer i el grej i hverdagen.!!!
men ellers er der een i skruetrækkersæt til denne opgave.?

men okay.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis