computer og tv

Jeg vil gerne forbinde min computer og tv for at bruge den som dvd og se film fra nette og optage på. Men hvordan går man . hvilken kabler skal jeg trække der er ca. 20 meter.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på, hvilket TV du har.

Mit TV har S/VGA tilslutning, og så er det bare et almindeligt VGA forlængerkabel (Monitorkabel) der skal bruges.

Det kan sikkert købes mange steder her i DK, men her kan du se hvordan det ser ud:

http://images.google.dk/imgres?imgu...N%26um%3D1

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er flere muligheder og kombinationer for at gøre det du skriver om.

Her er en af dem:

Du skal have et TV kort i PC´ en. Så kan du med den rette software optage TV udsendelser direkte. Visse udgaver af Vista har denne software indbygget, f.eks. Home Premium.

Hvis du kombinerer dette med en trådløs løsning, slipper du for at trække kabler.
Boks 1 kobles til PC´en, og omsætter VGA signalet til et signal dit TV forstår og sender det trådløst til boks 2 der står ved TV´ et. (Den sender naturligvis også lydsignalet, så den skal også kobles til dit lydkort). Boks 2 er så forbundet til dit TV:

http://sewelldirect.com/wireless-pc-to-tv.asp

Jeg ville lave ovennævnte løsning, da jeg så ville slippe for at trække kabler.
Men som sagt er der også andre løsninger...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har et Usb tv modtager med software til at optage med tænkte ikke på det før så det kan bruges. Jeg har også Vista Home Premium så længe det vare synes det køre adh. til den bliver nok ud skiftet med Windows 7. Det med boxen er jeg ikke vild med da tvet skal fænget frit på væggen uden kabler, der er strøm, antenne og netværk udtag bag det. Så jeg vil heller trække et kabel men jeg ved ikke hvad der er best
Det med USB TV, har jeg ingen erfaringer med... der må vi have nogle andre ind over...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

det med USB TV virker fint... men hvad med kabel, hvad er bedst som trækkes i tomrør????
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis