Det trækker ad H til !

For mange år siden, dengang der var rygere til(folk der røg tobak), kunne man få en til at lokalisere, hvor trækken kom fra.  Jeg kender ingen rygere og har ingen røgelse....
Jeg har en gammel gård med nye vinduer og døre. Trækken kommer igennem der, hvor loftbjælkerne går igennem murene, og langs disse, men jo ikke overalt, jeg har kalfatret de steder, hvor det var synligt, jeg mener så synligt at der kom lys igennem fra rummet ved siden af.
Nu er der så 'bare' resten tilbage. Har andre haft gode erfaringer med af finde disse p.... irriterende utætheder? Og jeg skal ikke i gang med dampspærre og lign. Her er bindingsværk og -snart stråtag på.
Med tækkelig hilsen
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her inden vi skal til at male indvendigt igen, har jeg altid en tube spartel klar til at udfylde revner og sprækker, specielt ved bjælkegennemføringer, som du lige præcis nævner.
Det har givet ret meget at tætne og jeg mener, jeg er ved at være igennem det meste, men det er svært at få has på.
Jeg fatter ikke, hvor vinden kommer ind, idet jeg under hele restaureringen har været meget opmærksom på dette problem, idet en af mine venner døjede fælt med det samme, også i et restaureret hus.
Du kan jo tage et julelys, hvis du har flere tilbage, og se hvor flammen blafrer mest. Ved samme lejlighed får du du fjernet spindelvæv!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak, jeg har prøvet julelysene, ikke den helt store gevinst. Men jeg er altså rigtig glad for at vide at jeg ikke er den eneste, der har trang til sjaler og rumpevarmere,-og det nægter jeg altså at gå med! Byggemarkedet her nede i byen har skumtapet til 5 kr rullen, på 'resteudsalg',- nøj, hvor det frister, når det fiser ind de underligste steder....under panelerne ved gulvet her på mit kontor, og på toilettet, lige hen over......Og jeg begynder at forstå sømanden, der var glad for sin bredbagede kone, der var så god at ligge i læ af..
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg vil ikke opfordre dig til at ryge, men køb dog nogle cerutter/cigarer det er ikke så farligt som levende lys.

Dine utætheder ved gulvet kan måske lukkes med tætningslister som presses ind mellem gulv og panel eller med en acrylfuge.

Held og lykke med det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også