doradeventiler

har købt et par tragtventiler lavet i kobberblik som jeg skal ha forkromet de er desvære behandlet med en syrehærdene lak som skal fjernes inden har prøvet med brun sæbe -kautisk soda-3dsalmiakspiritus men intet bider på det er der nogen der har et godt råd
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der skal varme til, masser af varme, bedst med en blæselampe hvor du får en hurtig opvarmning og derpå nedkøling, så skulle du kunne børste det af med en stiv børste.
Event. en roterende stålbørste af dem med finere tråde.
V.h.  Håndværkeren
de er samlet ved lodning så det bliver nok for voldsomt er der ikke nogen andre kemikalier der kan klare det

Prøv at snakke med dem der skal forkrome dem.
De renser dem under alle omstendigheder, så de er sikker på et godt resultat, så det kan være at det er spildt arbejde du har gang i.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Kim

Hvis du sender dem på forkromningsanstalt - bliver de renset i syrebad og dernæst klargjort efter dine specifikationer - min bror er galvano-tekniker

Mvh Thejs

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

kan de fjerne syrehærdenet lak

Annonce
Ellers får du bare lakken tilbage

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Skrevet af optimisten på 28 dec 2009 15:44
kan de fjerne syrehærdenet lak

Så vidt jeg husker, er det svolsyrer de har i de kar, og måden de renser på er som følger, der bores et lille hul i eks. bunden af din dorade som den kan bindes op med og så kradses der lidt i lakken i modsat ende. Så hænges de op på en lang kobber stang og sænkes ned i syren hvorefter der bliver sat strøm på kobberstangen, I løbet af kort tid koger det omkring metallet og så er det rent. Strømme afsluttes op tingene hales op igen af syren. Jeg har for en kort bemærkning prøvet at stå ved sådan en maskine, og huskede man ikke at slå strømmen frå kunne der stå flammer på toppen af karet og selv fik man en ordentlig en over nallerne.
jeg må bare ind til firmaet og høre hvad de siger

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis