hvilket sandpapir efter spartling?

Jeg er ved at fuldspartle og vil gerne have tips om, hvilket størrelse sandpapir der er bedst. Jeg spartler med medium spartel.

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du går ikke glat i byen med en 100-120 stykker, måske grovere hvis der bare lige skal mellemslibes
Prøv at bruge 3M slibenet det holder meget længere og bliver ikke fyldt med støv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Slibenettet er perfekt til at slibe bla. sandspartel med, det holder utroligt længe i forhold til alm. sandpapir og er utroligt effektivt i langt tid.

Alm. sandpapir bliver hurtigt mindre og mindre effektivt.

Slibenettet fåes også i forskellige grovheder som alm. sandpapir.
Kan slibenet sættes på en slibe-sål? Har lige spenderet en slibesål m. teleskopstand........
Hvilket slags slibenet (str) skal så benyttes til medium spartel.

 

Jep, kan det godt.

Samme korn som sandpapir altså korn 120 ville jeg benytte.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lyder godt. Så vil jeg da have købt det

Mens jeg har fat i dig, så vil jeg lige høre dig, om du har nogle gode tricks til, hvordan man spartler og filter bag en radiator.
Jeg har da fået 1 gang spartlet, og det ser da helt fornuftigt ud. Har selv lavet en lille slilbeklods og sømmet den til en malerpind. Sandpapir sat fast om klods m. elastik.

 

he he, der må man lege lidt storm P... det er næsten umuligt at ordne bag en radiator hvis ikke man piller den ned desværre.

Men det heldigvis heller ikke så nemt at se bagved radiatoren bagefter.
Det nemmeste er at afmontere radiatoren og sætte den op igen når der er færdigmalet, det kræver kun to rørmuffer og en union.
Hmmm.... tror nok jeg fortsætter som jeg gør nu

 

Jeg har læst denne tråd, da jeg er ved at fuldspartle mine vægge med sandspartel for at sætte filt op. Tråden er lidt gammel, men jeg prøver nu alligevel. Jeg synes at 120 korn efterlader små ridser i den tørre sandspartel, også selvom jeg sliber med meget let tryk og i cirkler. Lige meget hvor let jeg trykker under slibningen, så efterlader dette små ridser. Vil disse ridser kunne ses når filten er sat op? Er det normalt? Eller skal jeg slibe efter med et finere korn for at få disse ridser væk?


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også