Pumpe til varmt brugsvand

Hej

Vores pumpe til varmt brugsvand slår HPFI når den tænder. Er den ik stået af så ? Eller kan det være nøget andet der er i vejen den er ca. 20 år så vel ikke så mærkeligt hvis den er slidt op.

Har fundet et par nye pumper hvis der ingen håb er for den. Hvad skal jeg vælge?

http://www.billigvvs.dk/Varmesystem...89626.html 

http://www.billigvvs.dk/Varmesystem...86297.html

Og hvis der skal en ny til, skal jeg så vælge en med termostat og hvilken forskel gør det?

På forhånd tak
Henrik

 Hilsen

Henrik

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget sandsynligt at den er slidt op, 20 år en jo en del for en pumpe.

Grundfoss er jo et kendt mærke, men den anden kan jo godt være lige så god.

På arbejde har jeg lige lavet cirkulation på vores varmevand, der blev det med en Vortex med termostat. Det den gør er at stoppe når temp er oppe på det indstilede, og når det så er kølet af starter den igen.
Jeg vil mene at et tænd-sluk ur, vil give en bedre besparelse i de fleste hjem

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Mange tak skal i ha.

Har et døgnur på i forvejen, men der skulle vel ikke være noget i vejen for at vælge en med termostat alligevel?

 Hilsen

Henrik

Skrevet af Henrik Sørensen på 27 dec 2009 15:29
Mange tak skal i ha.

Har et døgnur på i forvejen, men der skulle vel ikke være noget i vejen for at vælge en med termostat alligevel?


Nej det er der ikke, for så kører den jo kun efter behov, i det instillede tidsrum. De kan jo også købes med begge dele.
Vortexen kan der skiftes print i, hvis man vil ændre den. Du skal bare henvende dig til dem, hvis du vil have pillet termostaten fra, så sender de et nyt print.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis