Lime kobber på træ?

Hej,

Jeg har fundet en rigtigt smukt træbord med udskæringer. Bordpladen er dog sekskantet og lidt "tung" i det... Men nu har jeg fundet en flot stor rund kobberplade, og vil sætte de to ting sammen til et slags bakkebord...

Nu kommer mit spørgsmål: Hvordan gør jeg nemmest det? Jeg har ikke lyst til at bruge søm/skruer, da det ikke vil se pænt ud. Kan jeg lime pladen på - vil det holde? (også til at man f.eks. læner sig op ad boret) Og hvilken lim skal jeg i så fald bruge?

På forhånd mange tak for hjælpen....

 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spraylim eller kontakt lim kan sikkert godt bruges, ellers så kan PU lim klæbe på alt.
Cool, tak for det, det vil jeg undersøge

Kan forøvrigt se, at vi er på flere fora "sammen" - har lige læst din tråd om SEO på Amino

mvh Nicolas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
He he, okay.... jep. Amino kan også være en tidsrøver som dette forum...
Eller er der montagelim, det kan lime næsten alt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det kommer an på hvad bordet har væet behandlet med.
Det bedste vil være kontaktlim hvis man kan styre det. det næstbedste epoxy og tredjebedst en tyktflydende cyanoacrylat lim.
PU lim er svært at styre da det skummer op. derfor vil jeg ikke anbefale det.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af gryphon på 27 dec 2009 13:01
.........
Jeg har ikke lyst til at bruge søm/skruer, da det ikke vil se pænt ud.
 

Det kan være. Men jeg tror egentlig godt man kunne få et fornuftigt resultat med en håndfuld linsehovedede messingskruer.
Bare husk at bruge en tandspartel til at lave streger i limen med.

Jacob
nu skal du passe på hvad du bruger , mange af de typer der er nævnnt kan angrive kobberet så det i løbet af et par år vil blive grimt eller i værste fald trækker det helt igennem , så du bliver nød til at finde en lim der er beregnet til kobber , træet er ikke så sart overfor hvilken lim du bruger
Skrevet af bredker på 28 dec 2009 07:51
nu skal du passe på hvad du bruger , mange af de typer der er nævnnt kan angrive kobberet så det i løbet af et par år vil blive grimt eller i værste fald trækker det helt igennem , så du bliver nød til at finde en lim der er beregnet til kobber , træet er ikke så sart overfor hvilken lim du bruger

Uha Tak for tippet.... Ved du om det vil være et problem med montagelim?

Og tak Jakob Antenne, for den lille "Monteringsvejledning"

Jeg tror det bliver et rigtig flot bord, og skal nok poste nogle billeder, når jeg er færdig! (der går nok lige et stykke tid, har mange ting på programmet i det nye år....)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også