Mobiltelefoncomputergps'er...

Kære alle.

Jeg indrømmer gerne, ar der er kommet lidt promiller ind under vesten. Og så bliver man jo i egne øjne frygtelig intelligent at høre på. Så nu skal I bare høre

Det, der lige gav mig skrivekrampe her til aften, var de unge mennesker og deres mobiler.De kan gå på Twitter, de kan opdatere deres status på Facebook, de kan kontrollere, om de er i stødet til en ung dame...

Jeg sad for et par uger siden hos en kunde, vi har på Midtsjælland. Deres direktør udbredte sig i frokostpausen om, hvad hans nye 'fon' kunne af uartigheder. (han er så hverken ung eller fancy, men hans firma laver noget af det fornemste elektronik, der kan købes for danske kroner - så selvfølgelig skal han have det nyeste nye).

Jeg spurgte så direktøren om man også kunne ringe fra hans nye telefon for at tale med nogen... Det indlæg i frokostpausen indkasserede mig et blik, som kunne gøre den lille istid misundelig...

Vi er stadig nogle få mennesker tilbage, som kan huske dengang en telefon ikke var en selvfølge, og et telefonnummer var 6 tal - vi havde 92 45 16, og hvis man ringede udenfor KTAS skulle man lige huske 03 foran.

Det er jo ikke fordi jeg er modstander af al fremskridt. Jeg er uddannet ingeniør og arbejder til dagligt som systemudvikler indenfor økonomisystemer. Men ind imellem er det tid at hive i håndbremsen og lige kigge lidt bagud.

Har de unge mennesker, vi sætter i Verden, virkelig brug for at være online 24/7? Skal vi allesammen have den fuck*** mobil tændt altid?

Jeg har personligt valgt den anden grøft - 3 måneders sygemelding med stress gav mig for 2 år siden et meget anderledes syn på rigtig mange ting...

Derfor smågriner jeg også i skægget, når unge mennesker i dag brokker sig over manglende båndbredde... for helv***, båndbredde var noget, der sad i vores gummisko, da far var en lille pige

Jeg har en enkelt gang forsøgt at fortælle junior på 12 herhjemme, at da 'far gik til datalære' i 1981 på Nakskov Gymnasium, stod computeren ude i nabolokalet, den var på størrelse med et klædeskab, havde en Winchester-harddisk på 10 MByte, som man med lidt tålmodighed og et kompas kinne have læst alle 1-taller og nuller fra... Røg strømmen, så den skulle 'bootes' startede man med at sætte 16 små afbrydere i den rigtige stilling og så trykke 'Load'. Så satte man et par af dem anderledes og trykkede 'Load' igen... Det er det, man kalder BIOS i vore dage, og som vores putere når igennem inden der kommer lys i skærmen.

Hele min historie dør, når jeg siger Megabyte... så spørger han, hvad er Mega? Unge menneskers alfabet starter ved Giga, og deres mobiler har 1054 gange så meget regnekraft som de navigationscomputere, der plantede Armstrong og Aldrin på månen for 40 år siden.

Nu er jeg heldigvis kommet så langt ud af en tangent, at jeg ikke kan huske, hvad det var, jeg egentlig ville sige, men moralen er garanteret at 'Så kan de lære det'

Noget, jeg i hvert fald kan huske, er at ønske jer alle sammen en god bagjul og sige undskyld ulejligheden

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det her tilfælde vil jeg mene der skal bruges 4 stænger dynamit mere.








der finder 10 forskellige mennesker. dem der kan og dem der ikke kan.

Jacob
Skrevet af hans2.hansen på 27 dec 2009 01:34
mobiltelefoncomputergps'er.

mond de kommer snart med virtuel skærm

(der hvor man kan se billede i luften).!!!

De er kommet.

Jacob
Jeg kan godt lide den måde du skriver fuck*** på..... de sidste 3 bogstaver er jo de slemme :-)

Synes faktisk at vi skal trampe på gassen istedet. Man kan i princippet klare alt via internettet idag. Alligevel skal vi have al post og reklame i brevkassen. Skal forretningsfolk eller politikere have møde, skal de absolut flyve rundt i hele verden. De kunne jo faktisk udnytte dagens teknik og blive på deres kontor istedet.
Pokemon, sådan må du slet ikke tænke, endsige skrive

Jeg har fremført det synspunkt utalrige gange.
Næh du, man kan slet ikke tale sammen uden at sidde de par minutter face to face, som det kræver at forhandle et eller andet på plads. Det er blevet belært om masser af gange.
"Desværre" er man nødt til at flyve jorden rundt på 1. klasse og spise stribevis af gourmentmiddage og bo dagevis på de allerdyreste hoteller og købe stribevis af glædespiger. På den måde viser man omverdenen at man er meget betydningsfuld og man er en fa'ens ka'l.
Jeg er meget sikker på at den allerstørste del af disse rejser på det offentliges eller firmaernes regning så meget fint kunne spares væk og det kunne klares via en videokonference.

Fis, fut og knald!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror nu ikke det er helt så sort / hvidt.
mange forretningsrejser indeholder forhandling. og så er hverken internet eller telefon specielt velegnet.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis