El-spørgsmål: 2000w varmeblæser varmer ikke nok....

Har købt sådan en fin 2000watts varmeblæser, til at varme mit værksted lidt op. Men det er som om den ikke "kan få strøm nok" ? Den blir ihvertfald ikke særlig varm... men hvis jeg så sætter den ud i bilen, hvor luften hurtigere bliver varm, blir blæseren varmere... Og her er den endda sat til en kabelrulle, men i det samme stik...

Nogen gode ideer til hvad jeg gør?
Har købt sådan en fin 2000watts varmeblæser, til... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en 9 kW Metro el-vandvarmer kørende på 3x10A, og mon ikke den leverer den lovede effekt ?
Der sidder 3 x 3kW varmelegemer med 400V over hvert varmelegeme
Jeg har også en 2kW varmeblæser fra Jem&Fix, og den varmer sgutte meget. Formentlig trækker den bare ikke 2kW. Jeg har også en dims til at måle det med. I will be back... :o)

MVH Leo


Der gik lige lidt for meget el-teori i den.... fatter ikke ret meget af det skrevne... Men tak alligevel.

Jeg har prøvet at sætte tape på halvdelen af bagsiden af blæseren. Det gør at varme-elementerne ikke blir afkølet så hurtigt, dvs de kan nå at blive varmere = varmere luft ud af blæseren.

Men tror altså ikke den er stor nok til mit behov. Nogen der kan anbefale den bedste (hurtigste) varmegiver? Må ikke være 400v, da jeg ikke har kraft i værkstedet....
Skrevet af jakob zp på 05 jan 2010 19:19

Nogen der kan anbefale den bedste (hurtigste) varmegiver? Må ikke være 400v, da jeg ikke har kraft i værkstedet....


En brændeovn


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

> Skrevet af Leo Jensen på 29 dec 2009 11:25
> Jeg har også en 2kW varmeblæser fra Jem&Fix, og den varmer sgutte
> meget. Formentlig trækker den bare ikke 2kW. Jeg har også en dims til at
> måle det med. I will be back... :o)

Jeg kunne ikke lige få quote til at fungere, så jeg har lavet lidt primitivt markering af at ovenstående er citat...

Og mit svar:

Trin 1: 600W
Trin 2: 1160W
Trin 3: 1660W

Varmeblæseren yder dermed ikke den lovede effekt, men det er nu ikke så langt fra. 2Kw er ikke meget i et uisoleret, koldt og stort rum, så man skal nok ikke regne med den store opvarmning fra sådan en varmeblæser.



MVH Leo

Annonce
Tak Leo.
Men hvad skal jeg så ha?? Hælder nok mest til en petroleums-ovn....
Jeg har også en 2000 watt i mit hobby rum, hvis man tænder den en time i forvejen hjælper det en del.
Hvad med sådan en gasovn som denne.. den giver god varme..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Men gas giver enormt meget fugt. Vistnok en liter pr kg gas! Ikke rart for værktøj m.m.
Har du prøvet at tænde den i god tid, før du skal derud?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis