El-spørgsmål: 2000w varmeblæser varmer ikke nok....

Har købt sådan en fin 2000watts varmeblæser, til at varme mit værksted lidt op. Men det er som om den ikke "kan få strøm nok" ? Den blir ihvertfald ikke særlig varm... men hvis jeg så sætter den ud i bilen, hvor luften hurtigere bliver varm, blir blæseren varmere... Og her er den endda sat til en kabelrulle, men i det samme stik...

Nogen gode ideer til hvad jeg gør?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når luften omkring den er varmere , hvilket den hurtigt er i bilen , bliver blæseren også varmere , men i storre rum hvor luften er kold , kommer den af med så meget varme at du dårligt kan mærke det , så der er ikke så meget at gøre end at få en større varmer hvis det ikke er nok den kommer af med
hvis den kan blive varm i et lille rum , har det ikke noget med om der er strøm nok
mange af de billige varmeblæsere er ikke ret gode , de fleste bliver skuffet over dem
jeg har selv 3 af de billige 2 kw , og køre de samtidig , varmer de stadig kun det halve af den prof model jeg har når den køre på halv kraft (4,5 kw)
Okay, træls....   

Nogen der kan anbefale een der virker så?
Til 220volt. Har desværre ikke kraftstik i mit 30kvm værksted....
Skrevet af bredker på 26 dec 2009 15:52
hvis den kan blive varm i et lille rum , har det ikke noget med om der er strøm nok
mange af de billige varmeblæsere er ikke ret gode , de fleste bliver skuffet over dem
jeg har selv 3 af de billige 2 kw , og køre de samtidig , varmer de stadig kun det halve af den prof model jeg har når den køre på halv kraft (4,5 kw)

Det må være årets nytårsjoke... hvor i himlens navn bliver de mange ekstra afbrændte Watt så af?????????????
6 KW bliver vupti  til 2,25 KW.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Annonce
Hvis du kun har 1 fase udtag i dit værksted med en sikringsstørrelse på 10A eller 13A er 230*10=2600 watt eller 230*13=2990 watt det teoretisk maksimale du kan vride ud af sådan en lille varmeblæser. Hvis du har 2 sikringsgrupper i dit værksted kan du jo købe en blæser magen til og få den dobbelte varmeeffekt. Der dukker sikkert noget op på udsalg i byggemarkederne.

/John

/John Jensen

Vær opmærksom på, at den effekt flere producenter angiver ikke passer. Det er især "store" varmeblæser, der er købt i byggemarkeder eller nettet. I Harald Nyborgrs industrivarmeblæser på 9 kW, er der 1,5 kvadrat tilledning og 16 A CEE-stik. I brugsanvisningen står der desuden, at man skal mindst have 10 A sikring. 9000 W/400 V = 22,5 A, men 10 A sikringer trækker den fint. Hm...... leverer ikke mere end 4 kW.

Måske det samme gælder med 230 V varmeblæsere mht. mærkning.

Flere petroleumskaminer leverer faktisk op til 5 kW, og selvom det er en lidt dyrere investering, er den billigere drift og giver bedre varmefordeling.

Hmmm.

eller skaffe en varmekanon.
der køre på diesel.!!! af de profesionelle af dem der andvenes i byggebrangsen.???

eller bliver ikke marmere end hårtøre.

det er en nytårs spøg.
9000 W/400 V = 22,5 A, men 10 A sikringer trækker den fint.


Hm. Mig bekendt kører en 9kW varmeblæser på 3 faser, så mon ikke de 22,5A også bliver trukket på 3 faser, dvs. at det bliver 7,5A pr fase. Den kan altså sagtens køre på 10A sikringer OG levere 9kW!
Har i øvrigt udmærkede erfaringer med denne og deres 2kW/230V

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Havde lige glemt vekselstrøms el-teorien der.

Det er 9000/400 * √3, altså 12,5 A. De 10 A i brugsanvisning passer stadig ikke.

Med 10 A er max effekt: 10 * 400*√3 ≈ 7000 W

Man kan ikke det andet regnestykken med at fordele effekten over 3 faser ved at dividere med 3, da der 230 V ml. fase og O mens der er 400 V ml. faserne

Hmmm.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis