Løs forbindelse dagkørelys?

Det tekniske først: Ford Focus Ghia 1,6 12/99

Jeg har netop været igang med at skifte pærere foran da 2 var sprunget i venstre side. 1 forlygte og en tågelygte.

Det viste sig at der var sprunget en sikring i boksen monteret i motorrummet, den var ikke kun sprunget, men direkte smeltet.

Efter den dag har jeg været plaget af at mit dagkørerlys ikke tænder ved start af bilen, hvis jeg vil have lys på foran skal jeg tænde for lyset, og jeg der er intet lys bagi med mindre jeg sætter tågelys på, hvilket tænder tågelamper for og bag, men alt andet som bremselys, baklygter, nummerpladelys og lignende virker ikke.

Igår oplevede jeg så at mit lys foran pludselig heller ikke virkede, også selvom jeg slog lys til var bilen mørkelagt, kun tågelygter ville lyse. Til morgen tjekkede jeg den så igen og vupti så kunne jeg igen tænde for lyset foran gennem kontakten, men stadig mørklagt ellers.

Jeg har tjekket alle sikringer udvendig, men ikke i boksen under rattet. Det skal dertil nævnet at jeg også mangler lys i den del af min instrumentering foran til speedometer og diverse knapper, dog ikke alle som lyskontakt og døre.

Håber at der sidder et kløgtigt hoved derude der siger aha! den kender jeg

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fejlen er sikert i sikringsdåsen, en smeltet sikring er tegn på en dårlig forbindelse, tag sikringsholder ud, rens alle kontakter, kontroler at alle kontakter og kabelsko er stive og sidder godt fast, så de kan holde på sikringen, hvis de er løse bliver de varme, med dårlig forbindelse og i værstefald bryder bilen i brand, køb evnt. en ny sikringsdåse eller lad en auto el reparatør lave den.

MVH.

Chev

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis